Najważniejsze elementy marketingu

Marketing to tworzenie relacji z potencjalnymi klientami

Pamiętaj, że marketing to nie reklama… W marketingu chodzi o to, aby być przy Twoim potencjalnym kliencie w momencie, kiedy ten zechce wydać pieniądze. Marketing powoduje to, że w takim momencie – kiedy Twój klient potrzebuje danej usługi, lub produktu – pierwsze, co mu przychodzi na myśl, to Twoja marka…

Żeby tak było musisz podtrzymywać ze swoimi klientami relacje, publikując treści przydatne, merytoryczne, ciekawe, nawiązujące w pewien sposób do Twoich usług, lub produktów, ale NIE krzyczące KUP TERAZ (od tego jest reklama).

Budowanie relacji z potencjalnym klientem wymaga jakiejś interakcji

Interakcja z potencjalnymi klientami odbywa się najczęściej w Social Mediach, gdzie powinniśmy reagować na komentarze pod naszymi postami. Oczywiście to znaczy, że powinniśmy publikować jakieś treści na mediach społecznościowych, aby dać możliwość komentowania i interakcji z naszą marką. Powinniśmy publikować posty, albo najlepiej krótkie filmiki i zachęcać w nich do komentowania i odpowiadania na ankiety.

Kampanie sprzedażowe

Kampania sprzedażowa, to przemyślany, długoterminowy proces podgrzewania relacji i przygotowywania potencjalnego klienta do zostania klientem. W kampaniach sprzedażowych prowadzimy klienta przez pewne etapy. Najpierw wzbudzamy jego ciekawość, informujemy o korzyściach, budujemy w nim chęć posiadania naszego produktu i na końcu (w odpowiednim momencie) dajemy mu możliwość zakupu

Ciekawe akcje promocyjne i konkursy

Akcje promocyjne i konkursy generują spory szum wokół Twojej marki. Media społecznościowe lubią szum, dlatego tego typu akcje i konkursy zawsze generują większe zasięgi. To z kolei pomaga dotrzeć do nowych klientów i w rezultacie do większej ilości sprzedaży.

Rozdajesz darmowe produkty (tracisz), ale zyskujesz nowych klientów (zyskujesz). W trakcie kampanii możesz wyjść na zero, ale w dłuższej perspektywie Ci nowi klienci zostaną z Tobą i kupią ponownie, co oznacza większe dochody później.

Remarketing

Mało kto kupuje od razu. Przychodzi Ci do głowy, że coś potrzebujesz, więc sprawdzasz więcej informacji o produkcie, cenie, itd. Tutaj Twój potencjalny klient trafia na Twoją stronę internetową, ale nie wyciąga jeszcze karty kredytowej. Musi się przespać z tą decyzją. Dlatego ważny jest remarketing. Remarketing pozwala przypomnieć temu klientowi, że był u nas, że miał kupić i ułatwiasz mu odnalezienie drogi powrotnej do Twojego sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *