Jak Zrobić Newsletter
Prawdopodobnie nie wiesz, że używam MailerLite do rozwijania listy mailowej mojej i moich klientów.
Pytasz jak zrobić newsletter? MailerLite jest jednym z moich ulubionych narzędzi. Pomógł mi i moim klientom zbudować listę tysięcy subskrybentów w krótkim czasie, co z kolei pomogło im przenieść biznes na wyższy poziom.
Dzięki MailerLite można zautomatyzować wiele zadań związanych z email marketingiem – wysyłać spersonalizowane wiadomości powitalne do nowych subskrybentów, oferować darmowe eBooki, aktualizacje treści oraz darmowy 6-dniowy kurs emailowy. Podoba mi się również to, że mogę mieć uporządkowaną listę mailingową i wysyłać każdemu subskrybentowi tylko te emaile, którymi jest zainteresowany.
Więc jeśli chcesz rozwijać swoją listę mailową błyskawicznie bez wydawania fortuny. MailerLite jest prawdopodobnie wszystkim, czego kiedykolwiek będziesz potrzebować i nie przesadzam.
Kilka powodów, dla których tak lubię i polecam MailerLite
- Całkowicie DARMOWY, dopóki nie osiągniesz 1000 subskrybentów
- Niezwykle przystępny cenowo (plus możesz zaoszczędzić 30% ekstra jeśli płacisz rocznie)
- Większość funkcji jest już zawarta w darmowym planie na zawsze, w tym piękne szablony stron lądowania i automatyzacje
- Niesamowicie intuicyjny interfejs przeciągnij-i-upuść (drag-and-drop)
- Dostarczanie newslettera według strefy czasowej (tylko w płatnych planach), co oznacza, że Twoi subskrybenci już nigdy nie będą otrzymywać od Ciebie maili w środku nocy
- Możliwość filtrowania subskrybentów według grup, pól, segmentów, daty zapisu, źródła zapisu, strefy czasowej, kampanii, przepływów pracy automatyzacji i czasu nieaktywnego subskrybentów
- Przyjazne dla urządzeń mobilnych formularze i newslettery
- Fajny edytor zdjęć i nieograniczony hosting obrazów
- Łatwe do zrozumienia raporty
- Wsparcie techniczne klienta 24/7
Dlaczego budowanie listy mailingowej jest tak ważne?
Jeśli jeszcze nie masz listy mailingowej i zastanawiasz się, czy w ogóle warto sobie zawracać tym głowę, oto kilka głównych powodów dla których radzę Ci przestać marnować cenny czas i stworzyć newsletter już teraz.
- Twoja lista jest Twoja na zawsze. Google może (i będzie) co chwilę zmienić swój algorytm. Sieci społecznościowe przychodzą i odchodzą. Pamiętasz MySpace i hi5? Facebook i Instagram ciągle zmieniają swój algorytm, bo firmy rosną i przenoszą się do płatnych treści. Co chwilę słyszymy o obcinaniu zasięgów… Dostęp do swoich klientów zależy od „widzi mi się” wielkich korporacji, które muszą generować coraz więcej pieniędzy swoim inwestorom – obcinają zasięgi i każą płacić coraz więcej za reklamy. Ale kiedy ktoś daje Ci swój adres email, pozostajecie w bezpośrednim kontakcie, bez względu na strony trzecie.
- To najprostszy sposób na budowanie zaufania. Setki tysięcy odsłon miesięcznie i milion followersów na Instagramie to tylko liczby. A nie da się zbudować relacji z liczbą.
- Email jest najbardziej przystępną opcją marketingową. Sprzedaż do swoich subskrybentów ma swoją własną krzywą uczenia się, ale warto poświęcić temu czas, bo ceny kampanii poprzez newsletter, to zaledwie niewielki ułamek kosztów kampanii reklamowej na Facebooku lub AdSense.
- Pieniądze są w liście. Email jest najlepszym sposobem na promowanie własnych produktów i produktów partnerskich. Bo bądźmy szczerzy, od kogo wolałbyś kupić produkt, usługę lub kurs, od nieznajomego czy kogoś, kogo znasz, komu ufasz i podziwiasz? Zaufanie prawie zawsze prowadzi do większych dochodów i sprzedaży.
Jak zrobić newsletter na MailerLite krok po kroku
MailerLite to proste rozwiązanie do email marketingu dla wszystkich rodzajów firm i biznesów. MailerLite zapewnia prosty i przyjazny dla użytkownika edytor treści, uproszczone zarządzanie subskrybentami oraz raporty z kampanii zawierające najważniejsze statystyki.
Rozpoczęcie pracy z MailerLite jest całkowicie BEZPŁATNE i nie trzeba podawać numeru karty kredytowej, ani nic z tych rzeczy. Dopiero po przekroczeniu 1000 (aktywnych) subskrybentów, trzeba będzie podać numer karty, aby móc wysyłać wiadomości do nowych osób na Twojej liście (tych ponad limit).
Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz je założyć tutaj i obejrzyj film poniżej.
1. Zarejestruj konto MailerLite
Zacznij od zarejestrowania konta MailerLite i zapisania się na darmowy plan. Kliknij przycisk Sign Up w prawym górnym rogu. Zobaczysz stronę, na której musisz podać nazwę swojej firmy, adres e-mail i wybrać hasło:
Gdy już skończysz, kliknij „Create my account”, co przekieruje Cię na swoje nowe konto MailerLite.
2. Zweryfikuj konto
Po utworzeniu konta MailerLite musisz wykonać 2 proste kroki, aby zweryfikować swoje konto:
3. Uzupełnij dane profilowe
Wypełnij informacje o sobie i swojej firmie. Wypełnienie tych danych jest potrzebne do przesłania prośby o zatwierdzenie konta. Bez zatwierdzenia konta nie jest możliwe wysyłanie wiadomości email.
4. Wyślij prośbę o zatwierdzenie konta
Przed wysłaniem prośby o zatwierdzenie, musisz zweryfikować swoją firmę. Najlepszym sposobem na to jest weryfikacja Twojej strony internetowej.
Weryfikacja strony składa się z dwóch kroków. Pierwszym krokiem jest wprowadzenie adresu URL Twojej strony internetowej.
Drugim krokiem jest wprowadzenie adresu e-mail domeny:
UWAGA: Domena adresu email powinna być taka sama jak domena witryny i jest niezbędna do rozpoczęcia korzystania z usług MailerLite, ponieważ większość dostawców poczty email blokuje newsletter z publicznych adresów, takich jak gmail lub yahoo itp. Poprawi to dostarczalność Twoich newsletterów.
Jeśli nie masz strony internetowej, możesz opisać swoją działalność za pomocą prostego wyjaśnienia, w jaki sposób prowadzisz działalność. Ale ten proces może potrwać dłużej.
5. Zaczekaj na zatwierdzenie
Po wykonaniu 2 kroków wymaganych do zatwierdzenia konta, trzeba przeważnie zaczekać od 15 minut do 4 godzin, ale czasami może potrwać dłużej – do 1 dnia:
Po sprawdzeniu Twojego konta, email z powiadomieniem jest wysyłany do wszystkich administratorów konta.
UWAGA: Będzie w nim link aktywacyjny. Ta zgoda jest wymagana przy pierwszym otwarciu konta i za każdym razem, gdy zdecydujesz się na aktualizację planu rozliczeniowego.