Reklama na LinkedIn-Poznaj Nową Platformę Marketingu Internetowego
Portale społecznościowe już dawno przestały służyć wyłącznie jako środek komunikacji. Dziś można traktować je także jako efektywne systemy do marketingu w internecie. Przykładem jest serwis Linkedin – sprawdź, jak działa reklama na LinkedIn i jak możesz wykorzystać potencjał marketingowy LinkedIn.
Linkedin zdobył popularność jako serwis, w którym możemy stworzyć swoje CV w wersji online. Poza tym, jest to platforma, poprzez którą szukający zatrudnienia mogą kontaktować się z potencjalnymi pracodawcami. Niewiele osób wie, że poza tymi podstawowymi funkcjami, Linkedin może być również miejscem idealnym do wypromowania marki.
Reklama na Linkedin i jej odmiany
Na początku warto wspomnieć, że możliwości reklamowe Linkedin są zgoła inne, niż w przypadku pozostałych serwisów społecznościowych. Nie znajdziesz tu skomplikowanych form reklam i dużych możliwości ich personalizacji. Czy mimo to warto poświęcić czas na stworzenie reklamy na Linkedin? Jak najbardziej. Oto formaty, na które możesz się zdecydować:
Reklamy tekstowe
Proste reklamy tekstowe pomieszczą kilkadziesiąt słów w nagłówku oraz tekście. Możesz dodać do nich grafikę, która jeszcze bardziej przyciąga uwagę. Reklamy tekstowe wyświetlane są w pasku po prawej stronie. Wadą tego formatu jest to, że wyświetla się… jedynie na komputerach.
Aktualizacje, czyli wpisy sponsorowane
Podobnie jak na Facebooku, na Linkedin możesz ustawić promowanie danego feeda, a nawet wybrać jego grupę docelową. Co ciekawe, Linkedin nie ogranicza długości sponsorowanych feedów, a ich objętość nie ma wpływu na to, czy zostaną opublikowane.
Reklamy dynamiczne
Spersonalizowane i elastyczne reklamy, które precyzyjnie dopasujesz do swoich oczekiwań.
Wiadomości InMail
To wiadomości wysyłane do użytkowników, którzy znajdą się w twojej grupie docelowej.
Jak stworzyć reklamę na Linkedin?
Aby stworzyć reklamę na Linkedin, potrzebujesz dwóch profili: prywatnego oraz firmowego. Później wystarczy założyć konto Menedżera Kampanii, skorelowane z profilem firmy i przejść do tworzenia kampanii. Pamiętaj, aby skrupulatnie uzupełnić wszelkie informacje o twojej firmie oraz wybrać interesującą cię walutę, w której chcesz płacić za swoje reklamy.
Cel reklamy: zainteresowanie lub odwiedziny
Linkedin pozwala obrać dwa cele twoich działań marketingowych. Pierwszy wzmaga zainteresowanie wokół twoich działań na portalu, drugi ma za zadanie skłaniać odbiorców reklam do odwiedzin twojej strony www. Po dłuższych działaniach reklamowych, przekazy będziesz mógł nastawić także na konwersję.
Monitoruj efekty
Aby na bieżąco sprawdzać efektywność reklamy, używaj insight tagów, które umieszczone na stronie kampanii pozwolą ci śledzić np. konwersje pochodzące z zakupów w twojej witrynie.
Reklama na Linkedin, choć nie tak wielofunkcyjna jak na innych serwisach społecznościowych, może być cennym wsparciem w promowaniu twojej marki. W dobie wzrostu znaczenia tego serwisu, nie powinieneś pomijać go w swoich planach reklamowych. Pamiętaj, że Linkedin można traktować jako zbiór bardzo wartościowych i dojrzałych odbiorców.