Co to jest strona lądowania (landing page)

Strona Lądowania (Landing Page)

W marketingu internetowym, strona lądowania to samodzielna, jednostronicowa strona internetowa stworzona specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej lub reklamowej. To miejsce, w którym użytkownik „ląduje” po kliknięciu reklamy Google AdWords lub podobnej.

Strony lądowania są zaprojektowane z myślą o osiągnięciu jednego konkretnego celu, zwanym wezwaniem do działania (CTA – ang. Call To Action).

Prostota takiej strony sprawia, że strony lądowania są najlepszym sposobem zwiększania współczynników konwersji w kampaniach Google AdWords.

Aby w pełni zrozumieć różnicę między stroną lądowania a innymi stronami na Twojej witrynie, na przykład stroną główną, należy wziąć pod uwagę różnice między bezpłatnym ruchem na twojej stronie, trafiającym na nią z wyników wyszukiwania organicznego, a płatnym ruchem, trafiającym na nią w wyniku kampanii reklamowych w wyszukiwarkach internetowych.

Strona lądowania
Przykład strony lądowania z formularzem rejestracyjnym.

Ruch organiczny, a płatny ruch z reklam

Typowa strona wyników wyszukiwania Google (SERP – ang. Search Engine Results Pages), którą możesz zobaczyć po wpisaniu dowolnego zapytania w przeglądarce Google składa się z czterech głównych obszarów:

  1. Płatne wyniki wyszukiwania (linki sponsorowane): Google AdWords,
  2. Płatne wyniki wyszukiwania: reklamy produktowe Google,
  3. Fragment wyników polecanych przez Google,
  4. Wyniki organiczne (naturalne) wyszukiwania

Wyniki organiczne wyszukiwania (nr 4) na dole strony to linki do Twojej witryny, które Google zdecydował się pokazać w odpowiedzi na zapytanie. Dlatego masz stronę internetową, którą można znaleźć w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Płatne wyniki wyszukiwania (nr 1 i nr 2) działają trochę inaczej. W przypadku płatnych reklam to Ty decydujesz o tym, gdzie osoba klikająca w link ma zostać przekierowana. Możesz wysłać taką osobę na stronę główną swojej witryny lub do (opcja rekomendowana) pojedynczej, jednostronicowej strony lądowania, utworzonej specjalnie na potrzeby danej kampanii reklamowej.

Co to jest SERP
Przykład strony lądowania z formularzem rejestracyjnym.

Różnica między stroną główną a stroną lądowania

Rozważmy następujący diagram, który pokazuje stronę główną i stronę lądowania. Pomarańczowe obszary na każdym diagramie reprezentują linki na danej stronie. Jak widać, strona główna (po lewej) ma 43 linki, a strona lądowania (po prawej) ma tylko 1 link!

Udowodniono, że mniejsza ilość linków na stronie lądowania zwiększa współczynniki konwersji, jeśli chodzi o płatne reklamy. Dlaczego? Ponieważ mniej linków oznacza mniej potencjalnych rozpraszaczy. Dlatego specjaliści od marketingu, zajmujący się płatnymi reklamami zawsze korzystają z dedykowanej, oddzielnej strony lądowania jako miejsca docelowego ruchu z kampanii reklamowych.

Różne rodzaje stron lądowania

Można wyróżnić dwie podstawowe konstrukcje strony lądowania:Lead Generator – czyli strony lądowania generujące tzw. Lead’ów, na których zamieszcza się formularz kontaktowy jako wezwania do działania. Ich głównym zadaniem jest zbieranie informacji o potencjalnych klientach, takich jak imiona i adresy email. Czasami strony takie nazywane są stronami wiodącymi lub przechwytującymi. Jest to główny typ strony lądowania wykorzystywanej w marketingu B2B (marketing pomiędzy firmami – ang. Business to Business).Click-Through – czyli strony, gdzie elementem wzywającym do działania jest prosty przycisk, odsyłający naszych odwiedzających dalej. Są one stosowane zazwyczaj w handlu elektronicznym.Poniższe diagramy pokazują różnicę między wymienionymi dwoma rodzajami stron lądowania. Lead Generator po lewej i Click-Through po prawej stronie.

Dlaczego warto korzystać ze stron docelowych?

Krótka odpowiedź brzmi, ponieważ pomagają zwiększyć współczynniki konwersji.Głównym powodem tego jest fakt, że ukierunkowane promocje lub dedykowane strony lądowania dla produktów koncentrują się na jednym celu, który jest zgodny z intencją reklamy klikniętej przez użytkowników.Jeśli weźmiesz pod uwagę przykład wysyłania ruchu na swoją stronę domową w porównaniu z dedykowaną stroną lądowania, łatwo zrozumieć, że twoja strona główna została zaprojektowana z myślą o bardziej ogólnym celu. Mówi bardziej o ogólnej wartości marki i korporacji i zwykle zawiera linki i nawigację do innych obszarów witryny.Każdy link na Twojej stronie, który nie odzwierciedla Twojego celu konwersji, jest rozpraszaniem uwagi, co zakłóci Twoją wiadomość i zmniejszy współczynnik konwersji.

Zgodność treści

Podstawowym aspektem projektowania skoncentrowanego na konwersji jest zgodność treści, czyli zdolność strony docelowej do dokładnego odzwierciedlania komunikatów wyświetlanych w reklamie pierwotnej (np. Google AdWords). Większość odwiedzających jest bardzo niecierpliwa i opuści twoją stronę w ciągu kilku sekund, jeśli w krótkim czasie nie wzmocnisz ich zainteresowania i ciekawości odpowiednio dopasowanym nagłówkiem oraz treścią na stronie (szybko i wyraźnie). Osoba trafiająca na naszą stronę jest w trakcie misji poszukiwawczej czegoś. Ma bardzo precyzyjnie określony cel, dlatego jakiekolwiek próby wymanewrowania i podkradania jej zainteresowania nie mają sensu, a nawet mogą mieć negatywny wpływ na naszą markę, bo marnujemy czyjś cenny czas (i swoje pieniądze przy okazji, bo płacimy za kliknięcia, które nic nie dają).Przykład pokazujący porównanie dobrego i złego dopasowania wiadomości na stronie lądowania kampanii PPC (ang.: Pay Per Click):Przykład złego dopasowania wiadomościReklamy: 50% zniżki na Dell Inspiron 9000Wiadomość na stronie lądowania: Witamy w sklepie komputerowym Dżojstik!Przykład dobrego dopasowania wiadomościReklama: 50% zniżki na Dell Inspiron 9000Komunikat na stronie lądowania: 50% zniżki na Dell Inspiron 9000 w sklepie komputerowym Dżojstik!

Dzięki zgodnej treści wiadomości na reklamie i na stronie lądowania, dajesz odwiedzającym znać, że dokonali „dobrego kliknięcia” i tym samym zdobywasz pewnego rodzaju zaufanie. Odwiedzający dzięki temu poświęci więcej czasu na przejrzenie twojej strony i dokładniejsze zapoznanie się z jej treścią.

Przykład świetnie zaprojektowanej strony lądowania

Główny baner: obraz Macbook’a Pro ładnie trafia do docelowej grupy demograficznej (projektanci) i pokazuje kontekst użycia (jest to aplikacja online).

Lista funkcji / korzyści: sposobem wywołania więzi emocjonalnych z odwiedzającymi jest omówienie, w jaki sposób twój produkt / usługa może rozwiązać ich problem. Lista korzyści tutaj wyraźnie odnosi się do tego za pomocą wyrażeń takich jak „Twój własny produkt w 5 minut” – szybki start, „Zaprojektuj tak, jak Ty lubisz” – nie ma granic dla Twojej kreatywności. Uwaga: funkcje są dobre w pewnych sytuacjach, takich jak możliwości produktu elektronicznego, takiego jak aparat fotograficzny, ale korzyści są na ogół lepszym sposobem komunikacji, bo nie wymagają wyjaśnień, dlaczego dana funkcja jest dostępna, co to daje, jak to działa, itd. Nie wywołujemy w odwiedzającym ciekawości i chęci zgłębienia tematu, „googlowania”, co mogłoby skutkować trafieniem na stronę konkurencji.

Referencje: użyte referencje to nie tylko cytaty w stylu „kochamy Was”. Referencje odnoszą się bezpośrednio do kilku kluczowych korzyści i wartości przedstawionych wcześniej na stronie (jest to świetne narzędzie dla projektantów i pomaga mi zarabiać pieniądze).

Symbole zaufania: loga klientów należą do kategorii symboli zaufania. Są to potężne referencje biznesowe, które zwiększają poziom zaufania. Niesamowicie pomaga oczywiście posiadanie tak odjechanej listy klientów jaką ma firma z przykładu. Możliwość pokazania płozy Nike i pandy WWF to świetne potwierdzenie niezawodności oferowanych usług/produktów i gwarancja sukcesu dla potencjalnego klienta (odwiedzającego).

Kiedy powinniśmy używać strony lądowania?

Powinniśmy próbować używać stron lądowania dla każdej kampanii reklamowej. Załóżmy, że sprzedajesz wiele produktów lub tworzysz oferty promocyjne dla różnych segmentów użytkowników. Twoja strona główna nie poradzi sobie z tym poziomem zróżnicowania przekazu, możesz oczywiście próbować zrobić ją uniwersalną, próbować trafiać do każdego rodzaju odwiedzających, ale prawda jest taka, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego… Dla najlepszej skuteczności, styl twojego marketingu powinien się różnić w zależności od źródła ruchu przychodzącego na twojej stronie internetowej (PPC, poczta e-mail, wyszukiwanie organiczne, media społecznościowe, banery reklamowe). Każda z tych ścieżek wejścia na Twoją stronę powinna być inna, specjalnie przygotowana i dopasowana tak, żeby zapewnić jak najlepsze doświadczenia twoim potencjalnym klientom.

Segmentowane oferty promocyjne

Jeśli chcesz przekazać rabaty lub wiadomości do różnych grup klientów, (na przykład: jedna grupa to osoby, które zapisały się do listy mailingowej, ale nigdy nie wykupiły Twojego szkolenia oraz grupa grupa – osoby, które już mają Twój najwyższy pakiet szkoleniowy) najprostszym sposobem jest użycie osobnych stron lądowania. Pozwalają one zachować prywatność i personalizację wiadomości, nie zakłócając jednak ogólnego celu strony głównej twojej witryny.Nie każda promocja jest dla wszystkich…

Wiele produktów

Reklamy produktów odsyłają zazwyczaj do jednego z trzech miejsc: strona główna, strona opisu produktu, strona koszyka. Spośród nich, strony opisu produktu są najlepsze, ponieważ zapewniają wystarczającą ilość informacji o produkcie, do podjęcia świadomej decyzji o zakupie. Jednak nadal istnieje możliwość i prawdopodobieństwo, że odwiedzający zboczą z kursu, bo zainteresują się czymś na menu głównym naszej strony, innymi kategoriami itp. Może się zdarzyć, że kupią coś innego, a przecież taka inna, przypadkowa sprzedaż to też sprzedaż, pieniądz jest pieniądz, tak? Nie. Jeśli próbujesz prowadzić skuteczną kampanię marketingową, musisz kłaść duży nacisk na mierzenie skuteczności twoich metod, musisz być w stanie sprawdzić czy twoje założenia są słuszne i czy wszystko przebiega zgodnie z planem, Twoim planem. Nie da się optymalizować i poprawiać czegoś, czego nie jesteś w stanie zmierzyć. Jeśli używasz dedykowanej strony lądowania, Twój lejek sprzedażowy jest znacznie uproszczony:

Reklama >> strona lądowania >> Koszyk

Jeśli współczynnik konwersji nie jest taki, jaki powinien być, możesz nad nim popracować, testując różne elementy i zawartość strony lądowania czy lepiej dopasować i zawęzić jej przekaz.

Jeśli kierujesz ruchem z reklam bezpośrednio na całą witrynę, w środkowej części Twojego lejka sprzedażowego może znajdować się od 1 do nawet 100 podstron, co sprawia, że bardzo trudno jest wykryć miejsce w którym twoi potencjalni klienci wypadają z takiego lejka. Niezmiernie trudne staje się optymalizowanie/uszczelnianie naszego procesu sprzedażowego – błądzimy po omacku, bo nie wiemy co się dzieje, nie mamy danych…

Segmentacja i optymalizacja źródeł ruchu

Potencjalni klienci, którzy trafiają na Twoją stronę z tweeta o długości max.140 znaków, niewiele mogli się z niego dowiedzieć o Twoim produkcie/usłudze. Ci ludzie potrzebują dużo więcej szczegółów, zanim wyślesz ich do strony koszyka zakupowego. Sytuacja jest zupełnie inna w przypadku osób, które trafiły do Ciebie poprzez otrzymają wiadomość e-mail, gdzie mogła przeczytać powiedzmy aż trzy akapity na temat Twojej oferty, zanim kliknęła link do Twojego sklepu. Dlatego właśnie powinniśmy starać się stosować oddzielne strony lądowania dla każdego źródła ruchu przychodzącego. Ułatwia to zachowanie odpowiedniej zgodności treści strony lądowania z przekazem reklamy (o czym pisałem wcześniej).

Kolejną ważną zaletą segmentacji ruchu na oddzielne strony lądowania jest mierzalność. Oczywiście, możesz użyć pakietu analitycznego, aby pokazać, że np. ruch z mediów społecznościowych przewyższa ruch z poczty elektronicznej podczas kierowania go na stronę główną. Ale co zrobić, jeśli chcesz poprawić wydajność kampanii e-mailowej bez wpływu na media społecznościowe lub konwersje PPC? Zmieniając stronę lądowania, która zbiera cały ruch przychodzący z wszystkich kampanii, nieuchronnie wpłyniemy na współczynnik konwersji wszystkich źródeł. Lekki bałagan…

Strony lądowania – dobre praktyki

Podstawową sprawą, o której należy pamiętać to to, że podane tutaj dobre praktyki to tylko punkt wyjścia dla pierwszej strony lądowania, żeby mieć od czego zacząć i żeby ta pierwsza wersja była zaprojektowana zgodnie z zasadami, które najczęściej sprawdzały się u innych. Następnie należy poeksperymentować i pozwolić Twoim klientom zdecydować, jak według nich powinna wyglądać najlepiej konwertująca strona lądowania.

Poniżej przedstawiam kilka ogólnych zasad, które można zastosować do stron lądowania:

21 szybkich porad dotyczących stron lądowania

  • Upewnij się, że treść nagłówka na Twojej stronie lądowania jest zgodny z treścią reklamy, którą odwiedzający kliknął, aby się na nią dostać.
  • Twoje wezwanie do działania (CTA) powinno być duże, wyraźne i powinno znajdować się na samej górze strony – na obszarze pojawiającym się jako pierwszy, od razu po kliknięciu linku do strony.
  • Użyj kierunkowych wskazówek, by skierować uwagę na Twoje wezwanie do działania (strzałki lub zdjęcia / filmy wideo osób, które patrzą lub wskazują na Twój przycisk).
  • W przypadku stron przechwytujących z formularzem kontaktowym, w których CTA znajduje się poniżej widoku głównego (np. z powodu długiego formularza) – należy skierować wskazówkę kierunkową w dół strony na przycisk.
  • Strona lądowania powinna mieć jeden cel, a tym samym powinna nieść jeden, ukierunkowany przekaz.
  • Konsekwentność: po ustaleniu pewnej koncepcji na wygląd strony lądowania, każdy jej element powinien być zgodny z nią, jak również dopasowany do tematu i celu strony.
  • Pokaż swój produkt / usługę podczas używania go/jej.
  • Użyj wideo. Wykazano, że poprawia to konwersję nawet o 80%.
  • Edytuj zdjęcia i filmy, aby usunąć niepotrzebną zawartość. Bądź zwięzły.
  • Użyj prawdziwych referencji dla autentyczności.
  • Pokaż, że ludzie lubią i chwalą twój produkt za pomocą wskaźników z mediów społecznościowych (polubienia, udostępnienia, komentarze itp.).
  • Testuj nowe pomysły za pomocą testów A / B. Pozwól klientom zdecydować, która wiadomość najlepiej na nich działa.
  • Jeżeli to możliwe, zaoferuj bezpłatną wersję próbną. Wypróbuj przed zakupem to standardowa i oczekiwana funkcja.
  • Zapewnij gwarancję, aby zmniejszyć / usunąć ryzyko.
  • Uwzględnij partnerską markę, aby zwiększyć zaufanie poprzez powiązanie.
  • Uprość treść na stronie np. stosując listy wypunktowane.
  • Jeśli sprzedajesz książkę lub rozdajesz e-booka za pomocą strony przechwytującej, pozwól podejrzeć fragment, który zwiększy zaufanie. Pokaż, że jesteś dumny ze swojego produktu.
  • Segmentuj ruch do strony według źródła odwiedzin. Kieruj swój ruch z PPC, e-mail, mediów społecznościowych, wyszukiwania organicznego i banerów na oddzielne strony lądowania, aby lepiej dopasować komunikaty i umożliwić mierzalność (który kanał działa najlepiej)
  • Segmentuj według typu użytkownika: nie wysyłaj np. ofert na temat produktów zdrowotnych dla mężczyzn do kobiet znajdujących się na Twojej liście e-mailowej.
  • Udostępnij swój numer telefonu, aby ludzie wiedzieli, że jesteś rzeczywistą osobą, nie masz nic do ukrycia i mogą wchodzić w interakcje z Tobą na poziomie osobistym.
  • I na koniec, nie wysyłaj ruchu przychodzącego na swoją stronę główną. Użyj strony lądowania!

Korzyści z używania wideo

W miarę możliwości wideo powinno być używane na stronach lądowania.

Badanie przeprowadzone przez www.eyeviewdigital.com pokazuje, że używanie wideo na stronach lądowania może zwiększyć konwersję nawet o 80%. Ludzie są przyklejeni do ekranów telewizyjnych od połowy XX wieku. Również w przypadku sieci internet, wideo wprowadziło dramatyczne zmiany w sposobie korzystania i odbioru treści. Zmiany te sprawiły, że YouTube stał się „drugą wyszukiwarką” w Internecie.

Dlaczego wideo poprawia współczynniki konwersji?

Filmy wideo zwiększają czas, przez który użytkownicy pozostają na Twojej stronie, dzięki czemu Twoja marka może dłużej „wsiąkać” w ich świadomość/pamięć.Jeśli w filmie zaprezentujesz siebie lub pracowników firmy, współczynnik zaufania znacznie wzrośnie.Ludzie w dzisiejszych czasach są leniwi i wolą oglądać zamiast czytać.

7 sposobów na zwiększenie skuteczności Twoich filmów

  1. Wypróbuj funkcję autoodtwarzania i porównaj wyniki z klasycznym przyciskiem odtwarzania. Według zaleceń projektowania UX (doświadczeń użytkownika) powinno się unikać funkcji autoodtwarzania, ponieważ mogą denerwować użytkownika, powodując opuszczenie takiej strony. Ale prawda jest taka, że z punktu widzenia marketingu, może również zwiększyć liczbę konwersji. Musisz to przetestować i sam zadecydować co będzie lepsze dla Ciebie.
  2. Dodaj wezwanie do działania (CTA) do swojego filmu. Może być ono trwale widoczne lub przedstawione na koniec filmu.
  3. Wypróbuj krótkie i długie wersje, aby zobaczyć, czego potrzebują Twoi klienci. Niektóre produkty mogą wymagać szczegółowych recenzji, podczas gdy dla innych produktów, krótkie, 30-sekundowego filmiki będą działały dużo lepiej.
  4. Używaj sugestii w filmie, aby wskazać użytkownikom cel konwersji strony lądowania. Może to być bezpośrednie działanie (osoba wskazująca przycisk) lub instrukcja słowna.
  5. Napisz scenariusz przed nagraniem wideo. Poprawi to jakość i płynność nagrania.
  6. Jeśli demonstrujesz produkt za pomocą filmu, najpierw nagraj obraz/zrzut ekranu, a potem nakładaj dźwięk. Zapewnia to większą elastyczność edytowania, dzięki czemu audio będzie brzmiało bardziej profesjonalnie. Używanie zewnętrznego mikrofonu jest dobrym pomysłem, dźwięk nagrany tymi wewnętrznymi zazwyczaj brzmi strasznie.
  7. Ponowne wykorzystanie treści. Dodaj swój film do serwisu YouTube i zoptymalizuj go pod kątem SEO. Mówi się, że wideo ma 52 razy więcej szans na pojawienie się na pierwszej stronie Googla niż artykuł tekstowy (najprawdopodobniej z powodu mniejszej konkurencji).

Wskazówka wideo: Tworzenie wysokiej jakości screencastów

Możesz złożyć filmy promocyjne, edukacyjne lub instruktażowe i umieścić je na stronie lądowania w ciągu kilku minut, korzystając z programu Snagit. Jest to zdecydowanie jedno z najlepszych tego typu narzędzi na rynku.

Co to jest testowanie A / B?

Testowanie A / B polega na uruchomieniu jednocześnie kilku wersji tej samej strony i sprawdzaniu/porównywaniu wyników każdej z nich. Dzięki temu możemy eksperymentować z różnymi elementami strony i sprawdzać, jak różne wersje poszczególnych elementów wpływają na ogólne osiągi lub konwersje. Podczas testowania stron, system rozdziela równomiernie ruch przychodzący pomiędzy każdy z wariantów strony i pozwala na sprawdzanie i porównywanie ich wyników na bieżąco. Pomimo tego, że nazwa sugeruje tylko dwa warianty (testy A / B), to eksperymenty takie można przeprowadzić na dowolnej liczbie stron.Kiedy już zdecydujesz, co przetestować na stronie lądowania (np. Nagłówek, wezwanie do działania, fotografia, dodanie filmu itp.) – możesz utworzyć nowe wersje (lub warianty) swojej strony i dodać je do eksperymentu.

Testuj wiele pomysłów jednocześnie

Jeśli rozpoczynasz kampanię od zera i masz kilka pomysłów na to jak „ugryźć” temat, dzięki testowaniu A/B możesz utworzyć inną wersję strony lądowania dla każdego z pomysłów i wysłać jakąś wybraną część całego ruchu z kampanii na każdą ze stron. W tym scenariuszu najrozsądniejszym byłoby rozdzielenie tego ruchu po równo, pomiędzy wszystkie warianty strony lądowania, żeby każda z opcji miała takie same szanse na wygranie. Następnie (zazwyczaj po paru tygodniach) wybieramy zwycięzcę eksperymentu i przekierowujemy cały ruch kampanii (100%) na zwycięzcę.

Co powinienem testować na moich stronach lądowania?

Testowanie A / B jest zarówno sztuką, jak i nauką. Są one także bardzo nieprzewidywalne. Większość działów marketingu, specjalistów od UX, projektantów i kierownictwa polega na połączeniu doświadczenia, intuicji i osobistych opinii, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji, co będzie lepsze dla ich klientów. Przygotuj się na dawkę sporego zaskoczenia, jeśli zaczniesz stosować testy A/B, bo większość z tych założeń okaże się totalnie nie trafiona. Dzięki testom uzyskasz w końcu namacalne dane i wgląd w to, co działa, a co nie – testowanie, jak kamera, nigdy nie kłamie.Ostatecznie to Twoi klienci decydują o tym, co konwertuje najlepiej. Różne odmiany strony, różne wersje niektórych elementów i treści, które „wrzucisz” do testu A/B, zależą od Ciebie, natomiast to, który z tych wariantów okaże się trafiony (czy ci się to podoba, czy nie) zależy od klientów.

Niektóre elementy, których testowanie powinieneś rozważyć

Główny nagłówek (który zazwyczaj zawiera zwięzłe przedstawienie głównych wartości Twojego produktu / oferty / usługi).Wezwanie do działania (CTA) – zazwyczaj tekst na przycisku, który przedstawia cel konwersji Twojej strony.Zdjęcie na banerze głównym strony. Spróbuj różnych odmian zdjęcia (jeśli je masz) – najlepiej pokazujące, jak twój produkt lub usługa są używane.Projekt przycisku. Użyj zasad projektowania, aby zaakcentować swoje wezwanie do działania (kontrast, białe spacje, rozmiar). Przede wszystkim spróbuj go powiększyć.Kolor przycisku Długość formularza. W przypadku formularzy, będziesz chciał zminimalizować liczbę pól, które użytkownicy muszą wypełnić. Jeśli jednak masz szczególnie duże zapotrzebowanie na dane, spróbuj przeprowadzić test A | B | C | D | E z różną ilością pól do gromadzenia danych. W ten sposób możesz podjąć świadomą decyzję dotyczącą dopuszczalnego współczynnika odrzuceń w odniesieniu do ilości dodatkowych danych.Długa treść,a krótka treść. Często krótsza jest lepsza, ale w przypadku niektórych produktów szczegóły są ważne w procesie podejmowania decyzji. Przetestuj to i zobacz.

Płacenie za ruch, a płacenie za optymalizację konwersji

Jest to bardzo częste pytanie w zespołach marketingowych na całym świecie. Odpowiedź sprowadza się do zwrotu z inwestycji (ROI – ang. Return On Investment). Ruch płatny (np. Google AdWords) jest atrakcyjną propozycją dla większości marketerów, ponieważ ma przewidywalne i możliwe do zaplanowania wyniki. Niestety łatwizna często niesie za sobą monotonię działania, a to z kolei powoduje, że część pieniędzy pozostawiamy na stole.Jeśli Twoja strona lądowania ma współczynnik konwersji równy 10%, nie uzyska lepszych wyników, kierując na nią większy ruch. Współczynnik konwersji będzie zawsze taki sam i pozostanie na poziomie 10%.Jeśli zainwestujesz w optymalizację konwersji i zwiększysz współczynnik konwersji do 12%, poniesione koszty zostały poniesione tylko raz, a korzyści będą trwać wiecznie.Rozważmy następujący przykład (uwaga: wszystkie liczby są uproszczone, aby ułatwić matematykę).

Płacenie za ruchBudżet PPC: 1000 USD / miesiącOdwiedzający: 1000Wartość konwersji: 20 USDWspółczynnik konwersji: 10%W tym scenariuszu uzyskasz 100 konwersji przy 20 USD = 2000 USD (1000 USD zysku).Płacenie za ruch + optymalizacjaTeraz rozważ wydanie dodatkowych kwot na optymalizację konwersji (a tym samym zwiększenie współczynnika konwersji).Budżet PPC: 1000 USD / miesiącBudżet optymalizacji konwersji: 400 USDOdwiedzający: 1000Wartość konwersji: 20 USDWspółczynnik konwersji: 12%W tym scenariuszu uzyskasz 120 konwersji przy 20 USD = 2 400 USD (1000 USD zysku).Czy to nie to samo?Nie. To znaczy tak, jest tak samo przez pierwszy miesiąc, ponieważ dodatkowy zysk zostaje połknięty przez koszty związane z optymalizacją. Zastanów się jednak, co stanie się w drugim miesiącu, gdy strona lądowania będzie nadal konwertować na poziomie 12% bez konieczności ponownego wydawania pieniędzy na optymalizację:Budżet PPC: 1000 USD / miesiącBudżet optymalizacji konwersji: 0 USDOdwiedzający: 1000Wartość konwersji: 20 USDWspółczynnik konwersji: 12%W tym scenariuszu uzyskasz 120 konwersji przy 20 USD = 2 400 USD (1400 USD zysku). 40% wyższy zwrot z inwestycji (ROI).

Optymalizacja polega na ciągłym ulepszaniu

Będziesz oczywiście chciał nadal inwestować w optymalizację, aby zamienić to 12% na jeszcze wyższą liczbę. Optymalizacja jest procesem iteracyjnym i umożliwia lepsze wyniki niż 2% wzrostu, ale już prosty przykład powyżej pokazuje, jak efektywna może ona być.

Strategia strony lądowania po konwersji

Natychmiast po tym, jak klient zrealizuje cel konwersji (kliknięcie linku lub przycisku wezwania do działania), jest czas na świętowanie. W końcu właśnie dokonałeś sprzedaży, uzyskałeś potencjalnego klienta lub dodałeś obserwatora. Jest to także jeden z najbardziej niewykorzystanych etapów interakcji na ścieżce marketingowej (lejka sprzedażowego).Wykorzystaj w pełni ten moment, kiedy Twój nowy znajomy jest bardziej skłonny do słuchania Ciebie (w końcu właśnie kupił Twój produkt, podał Ci swoje dane osobowe lub zdecydował się śledzić Twój profil).

Twoja strona z potwierdzeniem lub podziękowaniami to puste płótno pełne możliwości rozszerzenia konwersji. Nie marnuj go na proste podziękowania i nic więcej. Zamiast tego powiedz swojemu nowemu klientowi, co dalej.

Działania po konwersji, które możesz zasugerować swoim klientom

  • Kup podobny produkt.
  • Pobierz bezpłatny dokument.
  • Śledź mnie na Twitterze / Facebooku itp.
  • Odwiedź tę stronę ciekawych i pokrewnych treści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *