Promocja sklepu internetowego na Facebooku – jak to robić dobrze?
Odpowiednia promocja sklepu internetowego to klucz do jego sukcesu – musi docierać wszędzie tam, gdzie mogą przebywać Twoi potencjalni klienci. Nie da się ukryć, że ogromne znaczenie pod względem marketingowym w dzisiejszej sieci ma Facebook. Już dawno stał się on czymś więcej, niż tylko społecznościową platformą – dziś jest to również miejsce, w którym możesz po prostu „robić” biznes. Sprawdź kilka sposobów na promocję sklepu internetowego na Facebooku i zwiększ swoje zyski!
Dlaczego Facebook?
Dzisiejszy Facebook to nie ten sam portal społecznościowy, co jeszcze kilka lat temu. Każdy, kto regularnie loguje się na swoje konto widzi, że platforma ta zyskała spore znaczenie reklamowe. W praktyce, poza tym, że Facebook pozostaje łącznikiem między użytkownikami z całego świata, jest również jednym, wielkim banerem reklamowym z doskonałą możliwością personalizacji przekazu i docierania do skonkretyzowanego odbiorcy.
To właśnie dlatego Facebook coraz częściej dostrzegany jest przez właścicieli sklepów internetowych. Ba – niektórzy nawet traktują swoje fanpages jako główny sposób docierania do klienta, przewyższający w tej roli klasyczną stronę www. Facebook pozwala ci poinformować potencjalnych klientów o wszystkim, co ważne – umieścisz tu dane o swojej firmie, godziny otwarcia, dostępne sposoby kontaktu, aktualne oferty, zdjęcia.
Jak promować sklep internetowy na Facebooku – 5 porad
Samo założenie strony sklepu na Facebooku to oczywiście nie wszystko. Warto pamiętać o kilku detalach, które odgrywają istotną rolę w promocji sklepu na społeczni ościowej platformie.
1. Wzbudzaj interakcję
Możliwość wchodzenia w polemikę z właścicielem strony to chyba najcenniejsza właściwość Facebooka. Twoi potencjalni klienci mogą komentować posty, reagować na nie, a ty dzięki temu masz większy wpływ na wizerunek marki i budowanie więzi z odbiorcami. Żadne inne medium nie da ci tej możliwości! Pamiętaj więc o tym, aby dawać klientom możliwość wyrażenia opinii – stosuj ankiety, buduj angażujące posty, odpowiadaj na komentarze.
2. Storytelling i kontekst reklamy
Współcześnie skuteczna sprzedaż wiąże się nie tylko z czystym konsumpcjonizmem. Coraz częściej znaczenie ma także idea – dlatego wiele marek podkreśla m. in. np. zgodność z ruchem zero waste i buduje wokół swoich marek historie. Reklamując swoje produkty na Facebooku konsruuj wokół nich przyjazny dla użytkownika kontent, który pozwoli wywołać pozytywne skojarzenia z twoim sklepem.
3. Zniżki, promocje, kupony
Do polubienia twojego sklepu na Facebooku użytkowników zachęcą wymierne korzyści. Z badań wynika, że nawet 50% użytkowników portalu społecznościowego klika „lubię to” oczekując od marek czegoś w zamian. Startując ze swoją stroną zaoferuj klientom np. kupon zniżkowy dla pierwszych 100 „lubiących” czy dla tych, którzy do polubienia sklepu zaprosili swojego znajomego. Nie zapominaj o regularnym informowaniu o wyprzedażach i promocjach.
4. Postaw na obraz
Mózg człowieka jest skonstruowany tak, że reaguje szybciej na obraz niż tekst. Wystrzegaj się postów pozbawionych grafiki – zamiast nich twórz komunikaty połączone z atrakcyjną treścią wizualną. Warto pamiętać również o wykorzystywaniu dopasowanych emoji.
5. Moc hashtagów
Czy wiesz, że hashtagi zwiększają zaangażowanie użytkownika Facebooka nawet o 60%? Wykorzystaj tą zależność w swoim sklepie i używaj hashtagów wszędzie tam, gdzie tylko się da. Pamiętaj jednak, że dobrze zastosowany hashtag musi być ściśle związany z tym, co oferuje twój sklep.
Gdy stworzysz już własny sklep internetowy, nie zapomnij o fanpage na Facebooku. Dzięki niemu dotrzesz do znacznie większej grupy klientów, ponosząc stosunkowo niewysokie koszty.