fbpx
Biznes online | Darmowe Kursy i Porady
Email Marketing i Jak Zwiększyć Skuteczność Kampanii Mailowych?

Czy wiesz, że zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez ForeSee Results, marketing e-mailowy to jeden z najlepszych sposobów na generowanie ruchu na stronie internetowej? Nie bez powodu coraz więcej osób decyduje się dopracować swój mailing na tyle, by wyróżnić się w gąszczu wiadomości, jakie klienci każdego dnia znajdują w swoich skrzynkach. O czym należy pamiętać podczas planowania kampanii e-mailowych? Wiesz jakich błędów trzeba się wystrzegać? Dowiesz się tego poniżej.

Cel marketingu e-mailowego

Kampanie emailowe mają za zadanie przedstawić klientowi konkretne korzyści, jakie uzyska po wejściu na stronę internetową. To z pozoru proste zadanie sprawia, że wiele osób błędnie interpretuje to, jak powinna wyglądać idealna reklama e-mailowa. Ciekawa grafika, chwytliwe hasło i konkretna treść? Niestety – to za mało, aby wyróżnić się na tle tysięcy newsletterów, które każdego dnia trafiają do skrzynek e-mail.

Kampanie e-mail: jak robić to dobrze

Poniżej znajdziesz krótki poradnik, który zwróci twoją uwagę na elementy, jakie muszą pojawić się w dobrej reklamie e-mail oraz na to, czego bezwzględnie powinieneś się wystrzegać.

1. Zawartość mailingów

Warto trzymać się zasady „im mniej, tym lepiej”. Reklama e-mail nie powinna być przesycona treścią, zbyt wieloma informacjami o produkcie, ale też krzykliwą grafiką, która zupełnie dominuje jej przekaz. Wszystkie elementy muszą współgrać ze sobą, tworząc harmonijną całość.

2. Linkowanie w reklamie e-mail

Kreacja powinna kierować w jedno miejsce. Nie umieszczaj kilku linków do podstron – skup się na tym jedynym, który jest najistotniejszy z punktu widzenia celu reklamy.

Linki w mailingu powinny być oznaczone tak, abyś w trakcie analizy statystyk mógł odczytać, że wejście do witryny odbyło się właśnie przez reklamę e-mail. Najprostszy sposób na oznaczenie linków to oczywiście Campaign URL Builder od Google.

3. Odnośniki do social media

Jeśli twoja firma istnieje na portalach społecznościowych, w mailingu możesz dodać ikonki, które pokierują odbiorcę do właściwego profilu.

4. Treść reklamy

Wiesz już, że powinno być jej niewiele. Musi być jednak doskonale widoczna, dlatego zadbaj o czytelne czcionki właściwej wielkości. Nie zapomnij o wyraźnym przycisku CTA – to kluczowy element każdej reklamy e-mail!

5. Możliwość rezygnacji z subskrypcji

Ciekawe mailingi – tak. Spam – niekoniecznie. Zwłaszcza w obliczu RODO, musisz dać odbiorcy jasną możliwość wypisania się z listy mailingowej. Z reguły ten element umieszczany jest u samego dołu reklamy.

Błędy w kampaniach e-mail

Najczęściej spotykanym błędem, który pojawia się w kampaniach e-mail jest ich słaba czytelność. Źle dobrane kolory, za dużo zdjęć, nieodpowiednia czcionka, zbyt wiele tekstu… te potknięcia szybko skłonią odbiorcę do umieszczenia twojej wiadomości w zakładce „spam” lub „kosz”. Niewybaczalnym błędem jest brak umożliwienia wypisania się z subskrypcji e-maili.

Marketing e-mail może być cennym wsparciem w twoich działaniach reklamowych, jeśli tylko zaplanujesz go właściwie. Już dziś upewnij się, czy twój newsletter zawiera wszystkie, niezbędne elementy, które skłonią odbiorcę wiadomości do odwiedzenia witryny.

Spis Treści
Share via
Copy link