Email Marketing i Jak Zwiększyć Skuteczność Kampanii Mailowych?

Czy wiesz, że zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez ForeSee Results, marketing e-mailowy to jeden z najlepszych sposobów na generowanie ruchu na stronie internetowej? Nie bez powodu coraz więcej osób decyduje się dopracować swój mailing na tyle, by wyróżnić się w gąszczu wiadomości, jakie klienci każdego dnia znajdują w swoich skrzynkach. O czym należy pamiętać podczas planowania kampanii e-mailowych? Wiesz jakich błędów trzeba się wystrzegać? Dowiesz się tego poniżej.

Cel marketingu e-mailowego

Kampanie emailowe mają za zadanie przedstawić klientowi konkretne korzyści, jakie uzyska po wejściu na stronę internetową. To z pozoru proste zadanie sprawia, że wiele osób błędnie interpretuje to, jak powinna wyglądać idealna reklama e-mailowa. Ciekawa grafika, chwytliwe hasło i konkretna treść? Niestety – to za mało, aby wyróżnić się na tle tysięcy newsletterów, które każdego dnia trafiają do skrzynek e-mail.

Kampanie e-mail: jak robić to dobrze

Poniżej znajdziesz krótki poradnik, który zwróci twoją uwagę na elementy, jakie muszą pojawić się w dobrej reklamie e-mail oraz na to, czego bezwzględnie powinieneś się wystrzegać.

1. Zawartość mailingów

Warto trzymać się zasady „im mniej, tym lepiej”. Reklama e-mail nie powinna być przesycona treścią, zbyt wieloma informacjami o produkcie, ale też krzykliwą grafiką, która zupełnie dominuje jej przekaz. Wszystkie elementy muszą współgrać ze sobą, tworząc harmonijną całość.

2. Linkowanie w reklamie e-mail

Kreacja powinna kierować w jedno miejsce. Nie umieszczaj kilku linków do podstron – skup się na tym jedynym, który jest najistotniejszy z punktu widzenia celu reklamy.

Linki w mailingu powinny być oznaczone tak, abyś w trakcie analizy statystyk mógł odczytać, że wejście do witryny odbyło się właśnie przez reklamę e-mail. Najprostszy sposób na oznaczenie linków to oczywiście Campaign URL Builder od Google.

3. Odnośniki do social media

Jeśli twoja firma istnieje na portalach społecznościowych, w mailingu możesz dodać ikonki, które pokierują odbiorcę do właściwego profilu.

4. Treść reklamy

Wiesz już, że powinno być jej niewiele. Musi być jednak doskonale widoczna, dlatego zadbaj o czytelne czcionki właściwej wielkości. Nie zapomnij o wyraźnym przycisku CTA – to kluczowy element każdej reklamy e-mail!

5. Możliwość rezygnacji z subskrypcji

Ciekawe mailingi – tak. Spam – niekoniecznie. Zwłaszcza w obliczu RODO, musisz dać odbiorcy jasną możliwość wypisania się z listy mailingowej. Z reguły ten element umieszczany jest u samego dołu reklamy.

Błędy w kampaniach e-mail

Najczęściej spotykanym błędem, który pojawia się w kampaniach e-mail jest ich słaba czytelność. Źle dobrane kolory, za dużo zdjęć, nieodpowiednia czcionka, zbyt wiele tekstu… te potknięcia szybko skłonią odbiorcę do umieszczenia twojej wiadomości w zakładce „spam” lub „kosz”. Niewybaczalnym błędem jest brak umożliwienia wypisania się z subskrypcji e-maili.

Marketing e-mail może być cennym wsparciem w twoich działaniach reklamowych, jeśli tylko zaplanujesz go właściwie. Już dziś upewnij się, czy twój newsletter zawiera wszystkie, niezbędne elementy, które skłonią odbiorcę wiadomości do odwiedzenia witryny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *