Jak pisać tytuły stron dla SEO (meta title)

Jak napisać Meta Tytuł (Meta Title)

Meta tytuł strony (Meta Title) to tytuł SEO strony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania i w zakładce przeglądarki internetowej.

Wynik wyszukiwania, pokazujący jak wygląda meta tytuł (meta title) strony o WordPressie na polskiej wikipedii
Meta tytuł strony w wynikach wyszukiwania.

Meta tytuł to fragment kodu html „czytany” przez roboty indeksujące (crowler) wyszukiwarek internetowych. Treść zawarta w tym kodzie ma w kilku słowach informować internautów i wyszukiwarki internetowe o zawartości danej strony.

Przykład kodu html z tagiem meta title
Meta tytuł strony w kodzie html.

Gdzie ustawić meta tytuł strony?

Edycja meta tytułu strony jest znacznie łatwiejsza przy użyciu wtyczki SEO, która daje możliwość ustawienia tytułu dla każdej strony z osobna, lub ustawienia reguł dla automatycznego generowania tytułów stron (np. „%title% %sep% %sitename%”, czyli Tytuł Meta = Tytuł Strony + Separator + Nazwa Witryny).

Okno dialogowe do ustawiania meta tytułu strony będzie się różniło w zależności od posiadanej wtyczki SEO, ale większość z nich wygląda podobnie do tego:

Edytor znacznika meta title wtyczki Rank Math SEO
Edycja Meta Tytułu za pomocą wtyczki Rank Math SEO.

Jak napisać Meta Tytuł strony?

Twój meta tytuł strony służy dwóm celom:

  1. Informuje ludzi korzystających z wyszukiwarki internetowej, o czym jest Twoja strona
  2. Informuje roboty indeksujące wyszukiwarek internetowych, o czym jest Twoja strona

Z tego powodu, Meta Tytuł strony powinien być zoptymalizowany zarówno dla botów jak i ludzi.

Oto kilka wskazówek, jak napisać skuteczny meta tytuł strony:

  • Każda strona powinna mieć swój unikalny meta tytuł (unikaj duplikatów).
  • Pisz przede wszystkim dla ludzi, a często w sposób naturalny uwzględnisz korzyści dla SEO.
  • Jeśli są jakieś słowa kluczowe, na które starasz się pozycjonować, spróbuj umieścić je na początku tytułu.
  • Jasno i dokładnie określ zawartość danej strony (bez podstępów!).
  • Postaraj się nie przekraczać długości 60 znaków (większość wtyczek SEO sprawdzi to podczas wpisywania).

Nie zdziw się, jeśli Google nie zawsze użyje w wynikach wyszukiwania tytułu, który podasz w meta tytule. Podczas gdy ustawiając meta tag <title>, sugerujesz w ten sposób Googlowi tytuł SEO dla danej strony, to ostatecznie to Google decyduje, co pokazać w swoich wynikach. Jeżeli jego algorytm uzna, że ma lepszy tytuł, który lepiej pasuje do zapytania użytkownika, albo trafniej opisuje zawartość strony, to zmieni go według własnego uznania.

Mimo to, zawsze pisz meta tytuły SEO, bo dobrze napisane, precyzyjne i bogate pod względem SEO tytuły pomogą Ci zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i sprawią, że Twoja strona będzie miała lepszy współczynnik klikalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *