Pozycjonowanie Stron
Chcesz zaistnieć w Internecie? Jeśli tak, pozycjonowanie strony www okaże się niezbędne. Statystyki wskazują, że aż 93% wszystkich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Te fakty każdego przedsiębiorcę powinny skłonić do tego, by zadbać o łatwe znalezienie ich witryn w wynikach wyszukiwania. Jak przeprowadzić sprawne pozycjonowanie? W tym artykule, znajdziesz najważniejsze informacje na ten temat.
Czym jest pozycjonowanie strony w Google?
Warto zacząć od zadania sobie pytania – czemu właściwie służy pozycjonowanie? Dlaczego coraz więcej właścicieli stron www decyduje się na usługi specjalnych agencji, które dbają o odpowiednią pozycję witryny? Pozycjonowanie stron to wszelkie działania, które mają wpływ na zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wyszukiwarkach. Niemal zawsze, pozycjonowanie idzie w parze z zagadnieniami z zakresu SEO.
Co oznacza dana pozycja w Google?
Osoby, które nie są zaznajomione z definicją pozycjonowania stron, często uważają, że pozycja w Google uzależniona jest tylko od renomy danej witryny. Tymczasem, to, które miejsce zajmuje strona w wynikach wyszukiwania to przede wszystkim efekt pozycjonowania! Prostym podziałem pozycji w Google, jakie zostały uzyskane przez konkretne strony, będzie ten na wyniki płatne i darmowe. Kilka pierwszych wyników w Google oznaczonych jest słowem „reklama” – oznacza to, że najwyższe pozycje uzyskano właśnie dzięki działaniom odpłatnym – w tym wypadku, Google Ads. Jeśli chcesz, by twoja strona www była wyświetlana po wpisaniu konkretnego hasła do wyszukiwarki, możesz zapłacić Google, by pojawiać się na samym początku wyników wyszukiwań.
Naturalne wyniki wyszukiwania to z kolei te, za których uzyskanie płacić nie trzeba. Zamiast tego, należy opatrzyć je dobrymi działaniami pozycjonującymi, czyli musisz odpowiednio przygotować zawartość swojej strony. W wyszukiwaniu organicznym, Google najwyżej umieszcza strony, które uzna za najbardziej wartościowe, czyli te o najwyższym prawdopodobieństwu (według Google), że użytkownik znajdzie na nich to, czego szuka na temat wpisanego w wyszukiwarce zapytania. To, w jakiej kolejności zostaną wyświetlone strony w wyniku wyszukiwania, jest efektem działania algorytmu Google.
Jak wpłynąć na pozycję w Google?
Czy na tajemniczy algorytm Google można wpływać? Oczywiście, zasady jego działania nie są w stu procentach jawne. Na to, jaką pozycję w Google zajmie twoja strona, mają wpływ setki czynników. Ich sens zawrzeć można w jednym słowie: SEO, czyli Search Engine Optimization. Elementy optymalizujące stronę www pod kątem algorytmów wyszukiwarek internetowych można podzielić na dwie grupy: czynniki związane z popularnością strony w sieci oraz czynniki związane z treścią zawartą na stronie.
1. Pozycja w Google, a popularność strony
Popularność strony będzie tym wyższa, im więcej odnośników do niej znajdzie się na innych witrynach. Ważne, aby strony odsyłające do pozycjonowanej witryny były dobrej jakości – wszelkie, sztuczne twory, mające na celu tylko linkowanie strony www zostaną przez Google bez problemu wytypowane.
Na popularność strony www, wpływa również jej obecność w social media – jeśli prowadzisz własną stronę, zadbaj, by wzmianki o niej pojawiały się w serwisach społecznościowych.
2. Pozycja w Google, a treść strony www
Strona znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania, jeśli treści na niej zamieszczane będą unikalne i liczne. Google bez problemu wykryje plagiaty oraz treści bezwartościowe. Aby pozycja Twojej strony w Google była zadowalająca, informacje na niej muszą być aktualizowane i dodawane regularnie. Warto zadbać również o to, by strona ładowała się szybko, posiadała wersję dostosowaną do urządzeń mobilnych. Wreszcie – nie można pominąć znaczenia fraz kluczowych, umieszczonych w odpowiedni sposób i we właściwych miejscach.
Magia słów kluczowych w sieci
W Internecie rządzi słowo. Ściślej mówiąc – słowo kluczowe. To określenie odnoszące się do grup wyrazów tworzących frazy, które stosowane są do wyszukiwania informacji w wyszukiwarkach. Słowa kluczowe to bez wątpienia najważniejsze narzędzie SEO – odnoszą się bowiem bezpośrednio do tego, czego poszukuje użytkownik internetu.
Planer słów kluczowych – pomoc w pozycjonowaniu
Nie tylko ekspert SEO może odgadnąć, jakie słowa kluczowe będą najbardziej korzystne w danym przypadku. Załóżmy, że chcesz znaleźć dobry gabinet stomatologiczny w swoim mieście. Wpisując w okno wyszukiwarki „dentysta kraków” uzyskasz całe mnóstwo propozycji. Tego typu stwierdzenia są najprostsze i można się domyślać, że w razie potrzeby, zastosuje je większość użytkowników wyszukiwarki. Zatem, osoby chcące wypromować swoją stronę www, będą używały takich wyrażeń jako fraz kluczowych. Z drugiej strony, gdy stosujesz najbardziej popularne słowa kluczowe, narażasz się na zawodnictwo z dużo większymi firmami, wydającymi tysiące, albo i setki tysięcy złotych na marketing i agencje zajmujące się SEO. W efekcie twoja strona ląduje na dalekiej pozycji, poza zasięgiem wzroku twoich potencjalnych klientów. Dlatego, ważne jest, aby mądrze wybierać słowa kluczowe i strategie SEO.
Słowa kluczowe mogą zaskakiwać – ludzie wpisują do wyszukiwarki bardzo różne zapytania. Aby sprawdzić, jakie frazy są stosowane przez internautów w celu uzyskania informacji i ile dane słowo kluczowe miało wyszukiwań w danym okresie czasu, warto stosować planer słów kluczowych. Narzędzie to pomoże ci znaleźć pomysły na nowe frazy, których możesz użyć w działaniach SEO.
W sieci znajdziesz mnóstwo planerów słów kluczowych – zarówno darmowych, jak i płatnych. Przykładami popularnych platform do wyszukiwania fraz są m. in. Semstorm, Keyword Planner, Ubberstugest.
Miejsce słów kluczowych, a SEO
To logiczne, że słowa kluczowe powinny pojawiać się w treściach licznie. Najlepiej, jeśli zostaną zastosowane w sposób naturalny – tak, aby treść na stronie była przyjemna w odbiorze czytelnika. Dodatkowo,bardzo duże znaczenie ma to, w jakich miejscach zastosujesz wybrane frazy kluczowe.
Frazy powinny pojawiać się w konkretnych poziomach tekstu (nagłówkach html). To właśnie ich odpowiednie rozłożenie wzmocni pozycję twojej strony w rankingu wyszukiwarki. Wprowadzaj słowa kluczowe przede wszystkim w nagłówkach (od h1 do h6), a także w „Meta Description” oraz znaczniku „Title”. Warto wykorzystywać słowa kluczowe również w adresach URL. Połączenie często wyszukiwanej frazy kluczowej z odpowiednim jej umiejscowieniem to esencja działań SEO.
Podstawowe działania z zakresu SEO pozwolą ci na uzyskanie większego ruchu na twojej stronie www. Warto pamiętać, że pozycjonowanie strony to inwestycja długoterminowa, wspomniane procedury powinny być stosowane konsekwentnie, regularnie oraz przez dłuższy czas – efekty pozycjonowania strony przyjdą dopiero później (pierwsze efekty powinny być widoczne po kilku miesiącach).
Jestem wdzięczny za merytoryczne informacje dotyczące sklepów internetowych na WordPress.
Obejrzę wszystkie filmy. Są bardzo przydatne i godne polecenia.👍
Dziękuję bardzo za komentarz 🙂