Reklama na Facebooku za pomocą Facebook Business Managera

Reklama na Facebooku z Facebook Business Manager

Kierowanie wieloma stronami na Facebooku przez reklamodawców dziś jest już normą. Jeśli twoja praca polega na obsługiwaniu wielu fanpage’y i jeszcze większej ilości kampanii reklamowych, przyda ci się narzędzie, które ułatwi działania marketingowe. Jest nim Facebook Business Manager. Dowiedz się, jakie korzyści płyną z jego stosowania i jakich błędów unikać w tworzeniu reklam na Facebooku.

Kilka słów o Facebook Business Manager

Facebook Business Manager (lub Menedżer Firmy) to narzędzie w postaci intuicyjnego panelu, pozwalające na zarządzanie posiadanymi stronami oraz kontami reklamowymi. Do czasu jego wprowadzenia, reklamodawcy musieli posiłkować się innymi, zewnętrznymi aplikacjami – w większości płatnymi i wyposażonymi w bardzo podstawowe funkcje.

Facebook Business Manager pozwala na zarządzanie kilkunastoma kontami i stronami, umożliwiając płynne przełączanie się pomiędzy nimi. I choć działania marketingowe na Facebooku są możliwe i bez niego, trzeba przyznać, że trwałyby o wiele, wiele dłużej. Dzięki temu narzędziu, wszystkie zasoby twojej firmy zostały zestawione w wygodny i kompaktowy sposób, a ty zyskujesz prosty dostęp do statystyk prowadzonych w bardzo czytelny sposób.

Facebook Business Manager – możliwości i korzyści

Choć żadne z tego typu narzędzi nie jest bez wad, Facebook Business Manager zwraca na siebie uwagę kilkoma, ciekawymi rozwiązaniami. Trzeba zacząć od tego, które przekona do FBM wiele osób: założenie menedżera biznesowego jest całkowicie darmowe. Z kolei to, ile wydasz na reklamę zależy przede wszystkim od ciebie i pozostaje łatwe w kontrolowaniu, praktycznie na każdym etapie działań marketingowych. Jakie jeszcze korzyści niesie ze sobą Facebook Business Manager?

1. Facebook Business Manager i role na stronach

Aby przydzielić pracownikom role na konkretnych fanpage’ach, nie musisz mieć ich w znajomych. Zyskuje to na znaczeniu, patrząc na sprawę pod kątem biznesowym. Dodatkowo, właściciel kont i stron zupełnie dowolnie określa, kto jaką rolę przyjmie, a w razie konieczności – odbiera ją. Ta funkcja okaże się przydatna, gdy zechcesz zerwać współpracę z pracownikiem. FBM zadowoli wobec tego reklamodawców, podejmujących współpracę z dużą ilością ludzi.

2. Brak rozpraszających powiadomień

Gdy korzystasz z panelu FBM, nie widzisz powiadomień pojawiających się na twoim prywatnym koncie Facebook. Ma to swoją zaletę – zdecydowanie łatwiej jest skupić się na pracy. Trzeba jednak pamiętać, że nie pojawią się również powiadomienia dotyczące twoich stron i kampanii reklamowych (chociażby te o nowej wiadomości od fana). Z tego względu, powiadomienia na koncie prywatnym należy regularnie sprawdzać, aby nie przegapić ważnych wydarzeń na prowadzonych fanpage’ach.

3. Dostęp do historii konta reklamowego

Posiadając konto reklamowe połączone z Facebook Business Manager, możesz w łatwy sposób udostępnić dane o nim osobom, którym zlecasz prowadzenie działań – a więc np. agencjom reklamowym czy też freelancerom. Ty z kolei, możesz nieustannie kontrolować, jakie działania poczynili na twoim koncie owi zleceniobiorcy.

4. Łatwiejsze targetowanie reklam na Facebooku

Możliwości reklamowe, jakie oferuje Facebook, są naprawdę spore. Niestety – wielu właścicieli stron zatrzymuje się najprostszej konfiguracji reklamy, co skutkuje jej słabszymi efektami, a w rezultacie – po prostu stratą pieniędzy. Nie warto poprzestawać na wyborze podstawowych kryteriów, takich jak wiek, płeć czy miejscowość. Korzystając z menedżera reklam, współdziałającego z Facebook Business Manager, targetowanie przekazów może być znacznie bardziej dokładne.

Należy podkreślić, że warto ograniczyć korzystanie z przycisku „promuj post”, dostępnego pod każdym wpisem na stronie. Zamiast tego, skorzystaj z Audience Insights – sprytnego narzędzia, które pozwoli ci niejako „prześwietlić” użytkowników stron.

Jak korzystać z Audience Insights?

Za pomocą Audience Insights (Statystyki grupy odbiorców), sprawdzisz zainteresowania, demografię oraz aktywność swojej grupy docelowej. Te informacje znacznie poszerzą marketingowe możliwości twoich stron. Żeby jednak móc korzystać z tego rozwiązania, w źródle strony musisz zainstalować Piksel Facebooka – fragment kodu, który pozwoli m. in. na korzystanie z funkcji remarketingu, czyli reklam kierowanych do użytkowników, którzy już twoją stronę odwiedzili. Piksel Facebooka jest cenną pomocą w obliczu śledzenia konwersji – a więc wszelkich działań podejmowanych przez użytkownika w witrynie, w tym zakupu, rejestracji, dodania produktu do koszyka etc.

Reklama na Facebooku: tych błędów unikaj!

Facebook oferuje narzędzia reklamowe tak proste i intuicyjne, że nawet bez posiadania szerokiej wiedzy marketingowej, można z nich korzystać. Z drugiej strony, nawet doświadczeni reklamodawcy popełniają „szkolne” błędy, które przekładają się na mniejszą opłacalność reklam. Aby skuteczność reklam na Facebooku rosła, wystrzegaj się następujących potknięć:

  • Zły cel reklamy na Facebooku

Czasy, w których „lajki” oraz komentarze stanowiły na Facebooku największą wartość, już dawno minęły. W perspektywie reklamowej, o wiele ważniejszym użytkownikiem będzie ten, który skieruje do ciebie zapytanie lub dokona działań w witrynie, do której kieruje fanpage. Przed stworzeniem reklam, po prostu odpowiedz sobie: jaki jest mój cel? Ściągnięcie ruchu na stronę docelową, czy może tylko utrzymanie dobrych kontaktów z klientami? Dopiero później, przejdź do konstruowania reklam, zgodnych z twoim założeniem.

  • Brak cierpliwości

Niejeden reklamodawca – zwłaszcza początkujący – oczekuje natychmiastowych efektów reklamy. Tymczasem, specjaliści twierdzą, że dopiero 2-4 dniowa obserwacja pojedynczej reklamy na Facebooku pozwala wyrokować o jej potencjale i o tym, czy warto przedłużyć jej wyświetlanie. Daj sobie czas, testuj rozwiązania i monitoruj statystyki, a uzyskasz lepsze efekty.

  • Ograniczanie się do jednego formatu reklam

Warto przetestować wszystkie rodzaje reklam, jakie oferuje Facebook. Oczywiście – nie każdy z nich sprawdzi się w przypadku każdego typu odbiorcy. W tym przypadku, dużym błędem jest natomiast monotematyczność. Do jednej z grup docelowych przemówi reklama video, inną zainteresuje tzw. „karuzela”. Nie bój się eksperymentować – po czasie, łatwo będzie ci ocenić, jaki rodzaj reklamy twoi odbiorcy doceniają najbardziej.

  • Źle dobrana grupa docelowa

Wreszcie – błąd, który może skutecznie zniweczyć wszystkie twoje działania marketingowe. Nie skupiaj się na tym, aby reklamy dotarły do jak największej ilości osób – będą o wiele skuteczniejsze, gdy dotrą tylko do tych, które mogą być nią zainteresowane. Jeśli twoim celem jest sprzedaż, zawężenie grupy docelowej to po prostu konieczność. Szerokie grono odbiorców sprawdzi się, jeśli zależy ci na wzmożeniu rozpoznawalności twojej marki.

Podsumowanie

Możliwości, jakie oferuje Facebook Business Manager są szerokie – najlepiej przetestować je osobiście. Intuicyjny panel oferuje wskazówki i pomoc praktycznie na każdym etapie działań marketingowych, co z FBM czyni narzędzie przyjazne zarówno profesjonalistom, jak i osobom mniej doświadczonym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *