5 Pomysłów Jak Przygotować Sklep Internetowy na Święta
Przed branżą e-commerce gorący czas. Jak wiadomo, okres około-bożonarodzeniowy jak żaden inny sprzyja robieniu zakupów, a te ponad już 50% internautów robi właśnie w sieci. O działaniach promocyjnych związanych ze świętami warto pomyśleć już w listopadzie. Dziś mam dla ciebie kilka wskazówek, które podpowiedzą ci, co możesz zrobić, aby na święta otrzymać miły prezent w postaci lepszych wyników sklepu internetowego.
5 pomysłów, jak zwiększyć sprzedaż w okresie świąt
Jak wypromować swój sklep przed świętami? Jeśli nie jesteś tak dużym graczem,, jak np. Allegro zakładam, że nie przewidujesz szumnej kampanii reklamowej w telewizji i radiu. Spokojnie – nie oznacza to, że w okresie świąt nie możesz liczyć na zwiększoną sprzedaż. Badania wskazują, że dni od Czarnego Piątku do Wigilii Bożego Narodzenia mogą przynieść sklepom internetowym do 50-100% zwiększonego zysku w porównaniu do innych części roku. Jak to osiągnąć? To proste – czas wprowadzić działania, które pozwolą jeszcze bardziej wyróżnić się twojemu sklepowi na tle konkurencji.
1. Rabaty i promocje
Badanie „Ecommerce Polska 2017” przeprowadzone przez Gemius wskazuje, że aż 69% ankietowanych wybiera zakupy w sieci ze względu na niższe ceny. Miej to na uwadze i zaproponuj swoim klientom atrakcyjne rabaty, z których będą mogli skorzystać kompletując świąteczne prezenty. Nie zapomnij, że w czasie świąt konsumenci szukają najlepszych, ale i najbardziej opłacalnych opcji.
Co możesz zrobić? Zaproponuj np. zniżki za zapisanie się do newslettera lub za założenie konta na stronie.
2. Dodaj kategorię „idealne na prezent”
Niezależnie od tego, jakie produkty sprzedajesz, ten krok ułatwi poruszanie się po stronie twoim klientom. W okresie wzmożonego ruchu na stronie www, warto szczególnie zadbać o jej przejrzystość – sprawdź, na co szczególnie warto zwrócić uwagę.
3. Odśwież swojego bloga
Wielokrotnie wspominałem, jak duże znaczenie dla biznesu ma regularnie prowadzony blog. Jeśli wpisy spełniają warunki dyktowane przez zasady SEO, będzie on cenną pomocą w zdobywaniu nowych klientów. Bądź pewien, że frazy typu „10 najlepszych pomysłów na prezent” rokrocznie zdobywają szczyty popularności. Z odpowiednim wyprzedzeniem zadbaj o to, by na blogu twojego sklepu pojawiły się tzw. prezentowniki, ułatwiające użytkownikowi wybór.
4. Kampanie w Google Ads i na Facebooku
Wzmożony ruch na stronie to świetny moment na poszerzenie grup odbiorców płatnych reklam. Upewnij się, że są one kierowane do odpowiednich użytkowników i wykorzystaj pełne funkcjonalności rozwiązań takich, jak portale społecznościowe oraz Google Ads (możesz też rozważyć kampanie reklamowe na YouTube).
5. Strategiczny e-mail marketing
Przypomnij klientom zapisanym do newslettera, że z okazji zbliżających się świąt czekają na nich atrakcyjne oferty. Regularnie sprawdzaj też, ilu z nich „porzuciło” koszyk. Subtelne przypomnienie, że wybrane produkty nadal na nich oczekują może okazać się trafne – wielu użytkowników zamyka stronę sklepu w trakcie zakupów z powodu zwykłego roztargnienia.
Podsumowując
To tylko kilka sposobów na zwrócenie uwagi klientów na twoje oferty w okresie świątecznym. Jeśli dotychczasowe wyniki nie były zadowalające, popracuj nad wspomnianymi kwestiami – efekty przyjdą szybciej, niż ci się wydaje.
Dobrze jeszcze dodać różne świąteczne ręczy – grafiki, banerki, fonty, aby przyciągać uwagę internautów.
Tak, zgadzam się z tym, dziękuję za podpowiedź 🙂