Co to jest i jak napisać meta opis (meta description), lub inaczej opis seo strony

Jak napisać Meta Opis strony

Meta opis to krótkie streszczenie strony, wyświetlane pod linkiem (Meta Tytułem) w wynikach wyszukiwania.

Wynik wyszukiwania, pokazujący jak wygląda meta tytuł (meta title) i meta opisu (meta description)strony o WordPressie na polskiej wikipedii
Przykład meta opisu (meta description) w wynikach wyszukiwania

Meta opis to fragment kodu html widoczny tylko dla robotów indeksujących (crowler) wyszukiwarek internetowych. Treść zawarta w tym kodzie ma w paru zdaniach informować internautów i wyszukiwarki internetowe o zawartości danej strony.

Gdzie ustawić meta opis strony?

Edycja meta opisu strony jest znacznie łatwiejsza przy użyciu wtyczki SEO, która daje możliwość ustawienia opisu dla każdej strony z osobna, lub ustawienia reguł dla automatycznego generowania opisów stron (np. „%excerpt%”, czyli Meta Opis = Zajawka).

Okno dialogowe do ustawiania meta opisu strony będzie się różniło w zależności od posiadanej wtyczki SEO, ale większość z nich wygląda podobnie do tego:

Jak edytować meta opis za pomocą wtyczki SEO Rank Math dla WordPress
Edycja Meta Opisu za pomocą wtyczki Rank Math SEO.

Jak napisać meta opis strony?

Celem meta opisu jest poinformowanie odbiorcy (osobie przeglądającej wyniki wyszukiwarki) co znajduje się w treści danej strony. Meta opis nie ma bezpośredniego wpływu na rankingi, ale dobry opis zachęci więcej osób do kliknięcia w link, a tym samym w sposób pośredni wpływać na pozycję w wynikach wyszukiwania (lepszy współczynnik klikalności = lepsze rankingi).

Meta opis powinien zawierać od 50 do 160 znaków i powinien być napisany w sposób naturalnym i odnoszący się bezpośrednio do osoby go czytającej. Ponieważ nie ma tu bezpośrednich korzyści dla SEO, nie ma potrzeby „upychania” słów kluczowych.

Pisz meta opisy jako „marketer”, dzięki czemu Twój opis będzie bardziej przekonujący niż innych, którzy pozycjonują się na te same słowa kluczowe. Celem jest tu bycie jak najbardziej opisowym i zachęcenie ludzi do kliknięcia na Twoją stronę, aby dowiedzieć się więcej.

Jeśli czujesz, że utknąłeś, spróbuj sprawdzić, co inni użyli w swoim meta opisie (wyszukując słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować się w wynikach wyszukiwań) i zebrać pomysły.

Każda strona powinna mieć swój własny, unikalny meta opis. Może to być kuszące, aby „pominąć” ten krok, lub skopiować i wkleić gotowy opis z jednej strony na drugą, ale Ci którzy piszą unikalne opisy dla każdej strony widzą najlepsze wyniki…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *