Obsługa klienta e-commerce – Jak powinna wyglądać?
Z roku na rok przybywa firm, które swoje produkty i usługi decydują się oferować w internecie. Wzrasta również liczba osób, które zakupy coraz chętniej wykonują bez wychodzenia z domu. Wszystko to sprawia, że rynek e-commerce staje się wysoce konkurencyjny; z roku na rok coraz trudniej jest wyróżnić się z tłumu. W takim razie – co zrobić, by klienci zapamiętali właśnie twój sklep internetowy? Jednym ze sposobów jest dobra obsługa klienta.
Zgadza się – sklep internetowy również wymaga kulturalnej, sprawnej i szybkiej obsługi! To, że większość procesów zakupowych pozostaje dziś zautomatyzowana nie oznacza, że maszyny mogą zastąpić ludzką kurtuazję i życzliwość. Odpowiednia obsługa klienta może być jednym z lepszych sposobów na dobry PR twojej firmy.
Jak usprawnić obsługę sklepu internetowego? 7 sposobów
Pierwszym krokiem, jaki powinieneś wykonać jest po prostu wyobrażenie sobie tego, czego chcą twoi klienci. Jakiej obsługi oczekiwałbyś na ich miejscu? Na co sam zwracasz uwagę podczas e-zakupów? Aspektami, które warto nieco podreperować są bez wątpienia:
- Miła, życzliwa obsługa sklepu
Odpowiadając na zapytania klientów zawsze pamiętaj o grzecznościowych zwrotach i kulturalnym języku. Staraj się również pomóc w każdej, nawet najbardziej błahej sprawie, na każdym etapie zakupów.
- Kompletna zakładka „kontakt”
Na stronie twojego sklepu nie może zabraknąć informacji takich, jak numer telefonu czy adres e-mail do obsługi klienta. Warto pomyśleć również o wprowadzeniu okienka czatu z pracownikiem obsługi.
- Bezpieczeństwo transakcji
Nie muszę chyba wspominać, jak ważny jest certyfikat SSL dla strony sklepu internetowego – o tym przeczytasz tutaj. Twoi klienci muszą wiedzieć, że zapewniasz im poufność przesyłanych danych. Poczucie bezpieczeństwa zbudują również certyfikaty takie, jak „Laur Konsumenta” czy też „Trusted Shops”.
- Możliwość wyboru opcji płatności
Twój klient powinien mieć do dyspozycji przynajmniej klika opcji dokonania zapłaty za zakupy. Ten prosty krok kreuje zaufanie, a także znacząco wpływa na komfort dokonywania transakcji.
- Kupony rabatowe
Tym, co zatrzymuje klientów w danym sklepie internetowym są przede wszystkim dobre ceny i atrakcyjne oferty. Sposobem na zadbanie o zadowolenie klienta będzie system punktów, które otrzymuje on za każde zakupy. Pozwól na wymienianie zebranych punktów na rabat lub gratisy do wykorzystania przy kolejnych zakupach.
- Odpowiednie wsparcie posprzedażowe
Obsługa klienta nie kończy się na zamówieniu! Klient potrzebuje twojej uwagi również po dokonaniu zakupu. Pamiętaj, aby powiadamiać go regularnie o statusie zamówienia; otrzymaniu płatności, przygotowaniu paczki, wysłaniu towaru do klienta.
- Intuicyjna, przejrzysta strona sklepu
Dobrze zbudowany sklep internetowy pozwoli twoim klientom dokonywać szybkich i wygodnych zakupów. Da również zwiększone szanse na to, że klienci będą chętnie do ciebie wracali.
Obsługa klienta w e-commerce: podsumowanie
Obsługa klienta, w której nie zabraknie twojego zaangażowania i zainteresowania potrzebami kupującego to milowy krok w drodze do sukcesu. Już dziś upewnij się, czy spełniasz wszystkie warunki internetowego sprzedawcy, u którego zakupy są nie tylko korzystne, ale i przyjemne.