Obsługa klienta e-commerce – Jak powinna wyglądać?

Z roku na rok przybywa firm, które swoje produkty i usługi decydują się oferować w internecie. Wzrasta również liczba osób, które zakupy coraz chętniej wykonują bez wychodzenia z domu. Wszystko to sprawia, że rynek e-commerce staje się wysoce konkurencyjny; z roku na rok coraz trudniej jest wyróżnić się z tłumu. W takim razie – co zrobić, by klienci zapamiętali właśnie twój sklep internetowy? Jednym ze sposobów jest dobra obsługa klienta.

Zgadza się – sklep internetowy również wymaga kulturalnej, sprawnej i szybkiej obsługi! To, że większość procesów zakupowych pozostaje dziś zautomatyzowana nie oznacza, że maszyny mogą zastąpić ludzką kurtuazję i życzliwość. Odpowiednia obsługa klienta może być jednym z lepszych sposobów na dobry PR twojej firmy.

Jak usprawnić obsługę sklepu internetowego? 7 sposobów

Pierwszym krokiem, jaki powinieneś wykonać jest po prostu wyobrażenie sobie tego, czego chcą twoi klienci. Jakiej obsługi oczekiwałbyś na ich miejscu? Na co sam zwracasz uwagę podczas e-zakupów? Aspektami, które warto nieco podreperować są bez wątpienia:

  1. Miła, życzliwa obsługa sklepu

Odpowiadając na zapytania klientów zawsze pamiętaj o grzecznościowych zwrotach i kulturalnym języku. Staraj się również pomóc w każdej, nawet najbardziej błahej sprawie, na każdym etapie zakupów.

  1. Kompletna zakładka „kontakt”

Na stronie twojego sklepu nie może zabraknąć informacji takich, jak numer telefonu czy adres e-mail do obsługi klienta. Warto pomyśleć również o wprowadzeniu okienka czatu z pracownikiem obsługi.

  1. Bezpieczeństwo transakcji

Nie muszę chyba wspominać, jak ważny jest certyfikat SSL dla strony sklepu internetowego – o tym przeczytasz tutaj. Twoi klienci muszą wiedzieć, że zapewniasz im poufność przesyłanych danych. Poczucie bezpieczeństwa zbudują również certyfikaty takie, jak „Laur Konsumenta” czy też „Trusted Shops”.

  1. Możliwość wyboru opcji płatności

Twój klient powinien mieć do dyspozycji przynajmniej klika opcji dokonania zapłaty za zakupy. Ten prosty krok kreuje zaufanie, a także znacząco wpływa na komfort dokonywania transakcji.

  1. Kupony rabatowe

Tym, co zatrzymuje klientów w danym sklepie internetowym są przede wszystkim dobre ceny i atrakcyjne oferty. Sposobem na zadbanie o zadowolenie klienta będzie system punktów, które otrzymuje on za każde zakupy. Pozwól na wymienianie zebranych punktów na rabat lub gratisy do wykorzystania przy kolejnych zakupach.

  1. Odpowiednie wsparcie posprzedażowe

Obsługa klienta nie kończy się na zamówieniu! Klient potrzebuje twojej uwagi również po dokonaniu zakupu. Pamiętaj, aby powiadamiać go regularnie o statusie zamówienia; otrzymaniu płatności, przygotowaniu paczki, wysłaniu towaru do klienta.

  1. Intuicyjna, przejrzysta strona sklepu

Dobrze zbudowany sklep internetowy pozwoli twoim klientom dokonywać szybkich i wygodnych zakupów. Da również zwiększone szanse na to, że klienci będą chętnie do ciebie wracali.

Obsługa klienta w e-commerce: podsumowanie

Obsługa klienta, w której nie zabraknie twojego zaangażowania i zainteresowania potrzebami kupującego to milowy krok w drodze do sukcesu. Już dziś upewnij się, czy spełniasz wszystkie warunki internetowego sprzedawcy, u którego zakupy są nie tylko korzystne, ale i przyjemne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *