fbpx
estartupy.pl » blog » 7 Typów Fraz Kluczowych – Czy Znasz Najważniejsze z Nich?

7 Typów Fraz Kluczowych – Czy Znasz Najważniejsze z Nich?

Czy znasz wszystkie 7 typów fraz kluczowych? Dobrze dobrane frazy kluczowe, to jeden ze sposobów na osiągnięcie internetowego sukcesu. Choć internet oferuje niezliczoną ilość narzędzi, które w praktyce same podpowiadają, jakie frazy kluczowe najlepiej zastosować w danym przypadku, tak naprawdę nic nie zastąpi Ci wiedzy na temat rodzajów poszczególnych słów kluczowych. Poznaj 7 podstawowych typów fraz kluczowych, które warto wykorzystywać w pozycjonowaniu strony www.

CZYM SĄ FRAZY KLUCZOWE?

Frazy kluczowe to nic innego, jak wyrazy wpisywane w wyszukiwarce w celu znalezienia informacji, produktów lub usług. To konkretne wyrażenia, które twój potencjalny klient wprowadza do okienka wyszukiwania – zdania, dzięki którym może trafić właśnie do ciebie.

Frazy kluczowe to jeden z filarów SEO, jednak są wykorzystywane także i w innych miejscach. Znajdują zastosowanie m. in. w Google Ads, Facebook czy YouTube.

FRAZY KLUCZOWE – RODZAJE

Fraza frazie nierówna, dlatego nie zawsze warto ślepo wierzyć internetowym narzędziom, które podpowiadają, których fraz kluczowych warto użyć w danej sytuacji. Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z takiej podpowiedzi, zaznajom się z rodzajami fraz kluczowych i ustal, które z nich są ci w danym momencie najbardziej potrzebne. Mam nadzieję, że poniższy podział ci znacznie to ułatwi.

1. OGÓLNE SŁOWA KLUCZOWE

Są zbudowane z 1, maksymalnie 2 słów. Używają ich osoby, które nie mają sprecyzowanych oczekiwań co do poszukiwanego produktu. Przykładowo, używają wyrażeń takich, jak „bluza” lub „bluza męska”, zamiast wprowadzać w okno wyszukiwania nazwę marki odzieżowej. Należy wiedzieć, że konkurencja w przypadku fraz ogólnych jest bardzo duża. Nie opieraj na nich całości swojej strategii pozycjonowania.

2. BRANDOWE FRAZY KLUCZOWE

Jak sama nazwa wskazuje, są to takie frazy, w których pojawia się nazwa danej firmy. Użytkownik sieci używa tych określeń wtedy, gdy np. nie zna pełnego adresu strony www jakiejś marki. Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy, zdecydowanie powinieneś korzystać z fraz brandowych.

3. FRAZY KLUCZOWE TYPU LONG TAIL

Słowa kluczowe typu long tail, czyli z tzw. długim ogonem, tworzą frazy kluczowe, na które składają się więcej niż 2 wyrazy. Wyrażenia te pomagają trafić na produkt bardziej sprecyzowany. Przykładem frazy long tail może być np. „telefon sony xperia z3 czarny”.

4. BRANŻOWE FRAZY KLUCZOWE

To wyrażenia, które pomagają odnaleźć informacje z danej branży, np. „moda”, „uroda”, „fitness”.

5. FRAZY KLUCZOWE WSPOMAGAJĄCE KAMPANIE REKLAMOWE

Wykorzystywane najczęściej na portalach społecznościowych takich, jak Instagram, Facebook, Twitter. Łatwo je rozpoznać – zawsze występuje przy nich hashtag (#). Tego rodzaju frazy, pomagają użytkownikowi trafić do postów, zdjęć i filmów związanych z danym produktem czy wydarzeniem (np. #Oscary2019).

6. FRAZY KLUCZOWE OPISUJĄCE PROBLEMY

Zdradzają, z jakim dylematem boryka się internauta. Są cenne – zwłaszcza dla sklepów internetowych i dostawców różnego rodzaju usług, ponieważ stanowią odzwierciedlenie kłopotów, z jakimi borykają się ich klienci. Problemowa fraza kluczowa to np. „sony xperia z3 reklamacja” lub „zmywarka bosh nie działa”.

7. FRAZY KLUCZOWE Z DANYMI OSOBISTYMI

Zawierają informacje takie, jak nazwiska, adresy, numery telefonów. Internauta używa tego typu fraz, by np. sprawdzić opinie na temat danego specjalisty. Warto sprawdzić, jakie materiały wyświetlają się w wyszukiwarce, gdy internauta wprowadzi do niej twoje dane osobowe.

PROSTE NARZĘDZIA DO WYBORU FRAZ KLUCZOWYCH

Jak już wiesz, nie tylko wolumen danej frazy kluczowej ma znaczenie dla pozycjonowania. Ważne, aby wiedzieć, który rodzaj frazy powinien pojawić się w odpowiednim momencie. Gdy już znasz najpopularniejsze rodzaje fraz kluczowych, możesz wspomóc się narzędziami do sprawdzania ich wyników. Oto kilka z nich:

  • Semstorm – tu znajdziesz frazy kluczowe dopasowane do danego źródła. Semstorm pozwala także analizować wyniki konkurencji.
  • Ubersuggest – Proste i darmowe narzędzie do sprawdzania fraz kluczowych w różnych językach.
  • Google Trends – To nie stricte planer słów kluczowych, jednak może posłużyć za cenną podpowiedź co do aktualnej, modnej tematyki wśród twoich potencjalnych klientów i odbiorców.

Doskonałe manewrowanie pomiędzy różnymi typami fraz kluczowych, będzie asem w rękawie każdego pozycjonera. Już dziś sprawdź, czy twoja strona jest właściwie zoptymalizowana pod SEO.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

ciekawy artykuł ?

podziel się nim ze znajomymi!

Przewiń do góry