Link Building – Cechy Linku Idealnego
Z pewnością już wiesz, że skuteczny link building to zbiór działań szczególnie pożądanych przez Google, które mogą przełożyć się na lepszą pozycję twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Jak jednak budować linki, które pozwolą na uzyskanie oczekiwanych wyników? Dowiedz się, jakimi cechami powinien wyróżniać się link idealny, by podnieść wynik twojej strony w rankingu wyszukiwarki.
Każdy, nawet początkujący użytkownik internetu wie, że tym, czym dla człowieka są imię i nazwisko, tym dla każdej strony www jest link. Dobrze zbudowany wpływa nie tylko na lepszą rozpoznawalność witryny, ale przede wszystkim dobry wizerunek „w oczach” robotów Google’a. Link building, czyli umiejętność tworzenia wartościowych linków, pozwoli ci wpłynąć na pozycję twojej strony w wynikach wyszukiwania bez ponoszenia dużych kosztów.
Czym cechuje się link idealny?
O czym pamiętać w trakcie tworzenia linków? Oto 4 wskazówki, które przydadzą Ci się we wcielaniu w życie skutecznego, wartościowego link buildingu.
1. Znajduje się na wartościowej witrynie
W link buildingu to jakość, a nie ilość ma największe znaczenie. Dzisiejszy Google to nie ta sama wyszukiwarka, co jeszcze kilka lat temu – linki umieszczone na bezwartościowych stronach nie stanowiących wartości dodanej w sieci będą przez wyszukiwarkę źle widziane. Idealnie, jeśli postarasz się pozyskiwać linki z witryn niosących pewną wartość dla użytkownika i cechujących się przejrzystą strukturą. Zapomnij o pozyskiwaniu linków z tzw. farm – to niemal na pewno przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego.
2. Ma różnorodną budowę
Dobry link to nie tylko ten, który został zbudowany na bazie słów kluczowych. Zadbaj o to, by „zachowywał się” naturalnie – warto stosować określenia takie, jak „dowiedz się więcej” czy „sprawdź tutaj”. Szczególne znaczenie ma tu atrakcyjna budowa tzw. kotwicy linku.
3. Pochodzi ze strony o zbliżonej tematyce
Link powinien łączyć ze sobą strony, które mają ze sobą choć kilka punktów wspólnych. To wpłynie na wiarygodność witryny nie tylko w oczach czytelnika, ale również algorytmów wyszukiwarki.
4. Po prostu – działa
W sieci nic nie jest całkowicie bezawaryjne. Pamiętaj, że co jakiś czas warto sprawdzać, czy link, jakim się posłużyłeś w dalszym ciągu działa, aby nie prowadził do błędnego odnośnika.
Skuteczny i uczciwy link building. Czego nie robić?
Od czasu wprowadzenia algorytmu Pingwin oraz wielu jego aktualizacji, Google podchodzi do linkowania stron zupełnie inaczej, niż kiedyś. Korzystanie z farm linków czy technik spamerskich jest łatwiejsze do wykrycia, dlatego nie warto posiłkować się nieczystymi zagrywkami. Budowa naturalnego i wartościowego linku nie wiąże się z wydatkami, a jedynie z większym nakładem pracy – jeśli jednak się na to zdecydujesz możesz być pewien, że pozytywne efekty Twojej pracy wkrótce się pojawią.
Budując linki warto pamiętać o tym, że nie ich ilość, a jakość ma prymarne znaczenie. Stosując działania zgodne z zasadą fair-play w budowaniu linków nie tylko wpłyniesz na lepszą widoczność twojej witryny, ale i oszczędzisz sobie kłopotów, które wiążą się z nieuczciwymi „drogami na skróty”.