Reklama na YouTube
Jeszcze do niedawna marketing w internecie opierał się niemal wyłącznie na tekście i grafice. Dziś jest już inaczej – dobry content w sieci kojarzony jest także z reklamą video. Nikogo nie zdziwi fakt, że w tej materii przoduje YouTube. Według ostatnich statystyk, platforma zrzesza już miliard użytkowników – to niemal 1/3 wszystkich internautów! Nic dziwnego, że reklama na Youtube to jedna z najskuteczniejszych form pozyskiwania klientów.
Video marketing – przyszłość reklamy?
Nie wszyscy mają świadomość, że YouTube to tak naprawdę wyszukiwarka internetowa – i to druga pod względem światowej popularności, zaraz po Google. Atut ten wykorzystywany jest przez reklamodawców, którzy wykorzystują rosnące znaczenie video marketingu. Dzisiejszy użytkownik internetu przed zakupem zasięga różnego rodzaju informacji – również opinii i recenzji w formie filmików. Około 65% przedsiębiorców, którzy wykorzystują potencjał YouTube przyznaje, że platforma w pozytywnym stopniu wpłynęła na ich wyniki sprzedażowe.
Przeczytaj o innych formach marketingu internetowego tutaj.
Reklama na YouTube – zalety
Dlaczego powinieneś wypróbować video marketingu na YouTube? Poniższe argumenty na pewno Cię przekonają:
- Precyzyjne możliwości kierowania reklam, w zależności od grupy demograficznej, płci, dochodu czy nawet statusu rodzicielskiego użytkowników.
- Kierowanie reklam do internautów w określonej lokalizacji.
- Kierowanie reklam do internautów z uwzględnieniem ich zainteresowań.
- Możliwość przeprowadzenia remarketingu.
Jak mogę wykorzystać Reklamy na Youtube?
Wiele osób prowadzących własne biznesy z góry zakłada, że video marketing nie pasuje do ich działalności. Wręcz przeciwnie: Reklama na YouTube jest bez wyjątku dla każdego. Może okazać się cennym wsparciem również wtedy, kiedy prowadzisz:
- Blog firmowy,
- Kampanie e-mailowe,
- Landing pages,
- Profile w mediach społecznościowych.
Jak reklamować się na YouTube? Przykładowe formaty
Prowadząc swój kanał warto, żebyś publikował treści wartościowe i kojarzące się z Twoją marką. Oto przykładowe formaty, które możesz wykorzystywać z powodzeniem.
1. Lista
„10 najlepszych sposobów na…” czy „5 świetnych produktów do…” to formy, które „klikają się” najlepiej. Taki film możesz stworzyć zarówno w formie samego komentarza, jak i ikonografik.
2. Filmy produktowe
Video marketing to świetny sposób, aby nieco więcej opowiedzieć o swoim produkcie lub usłudze. Możesz przeprowadzić także test na żywo czy odpowiadać na pytania internautów, dotyczące stosowania produktu.
3. „How-to”, czyli „Jak To Zrobić”
Filmy, w których pokazujesz, jak rozwiązać pewien problem, na pewno będą cieszyły się zainteresowaniem. Pamiętaj jednak, że ich tematyka musi być skorelowana z rodzajem Twojej działalności.
4. Wywiad z ekspertem
Wiarygodność twojego produktu może poprzeć autorytet – ekspert w określonej dziedzinie.
Skuteczna reklama na YouTube krok po kroku
A teraz, jak to zrobić w czterech prostych krokach:
1. Stwórz kanał dla swojej marki
Rozpocznij od założenia konta YouTube specjalnie dla swojej marki. Pamiętaj, że nazwa kanału oraz jego avatar muszą do niej jasno nawiązywać.
2. Stwórz grupy docelowe odbiorców
Dobre narzędzia analityczne oferowane przez Youtube pozwolą ci szybko prześledzić, jakimi cechami wyróżniają się Twoi odbiorcy. Twoje reklamy będą stale śledzone, a zatem szybko dowiesz się, na jakich urządzeniach wyświetlane są filmiki, gdzie mieszkają twoi widzowie oraz w jakim są wieku.
3. Zadbaj o SEO
YouTube to wyszukiwarka, dlatego dla sprawności twoich reklam, musisz zadbać o SEO. W tytułach i opisach filmów stosuj właściwe frazy kluczowe, wybieraj atrakcyjne miniaturki dla filmików.
3. Śledź konkurencję
Sprawdzaj na bieżąco, jakiego typu treści publikują firmy konkurencyjne i jak reagują na nie internauci. Wyciągaj wnioski: inspiruj się przeciwnikami lub stwórz coś zupełnie odmiennego.
Więcej o konwersjach przeczytasz tutaj.
Galeria Reklam na YouTube
Nie potrzebujesz materiałów video, aby reklamować się na YouTube. Dzięki tzw. Galerii Reklam, stworzysz dowolny format przekazu i opublikujesz go w zaledwie kilka minut. Warto dodać, że koszty reklamy na YouTube nie są duże, a wiele osób potwierdza, że bardzo szybko się zwracają.
Reklama na Youtube jest zwiastunem zmian, jakie w najbliższych latach zajdą w marketingu internetowym. Warto wykorzystać potęgę wpływu obrazu i dźwięku, by w ciekawy sposób zareklamować swoją markę, niezależnie od jej specyfiki.