Blog dla sklepu – 6 powodów, dla których musisz go mieć
Pisanie bloga jest zajęciem czasochłonnym i wymagającym systematyczności. W wielu przypadkach może być jednak opłacalne – choćby w kontekście prowadzenia bloga dla sklepu internetowego. Wahasz się, czy warto zająć się pisaniem o własnym biznesie? Poznaj argumenty, które cię do tego przekonają.
37% marketingowców uważa, że blogi są najbardziej wartościową formą content marketingu. Mogą łączyć w sobie zarówno działania SEO, jak i wysokojakościową twórczość pisarską. Stanowią bazę najważniejszych informacji o markach i ich produktach. Jeśli nadal nie założyłeś własnego bloga lub zakładki „blog” na stronie sklepu, najwyższy czas to zmienić.
Dlaczego warto założyć firmowego bloga dla sklepu?
Blogi już dawno przestały służyć wyłącznie jako internetowe pamiętniki. Dziś to również wartościowe kanały reklamowe, wykorzystywane przez małych przedsiębiorców jak i wielkie firmy. Poznaj 6 korzyści, jakie uzyskasz zakładając blog skorelowany z twoim biznesem internecie.
1.Blog jako pomoc w SEO
Pierwszą zaletą blogów jest tanie i proste wsparcie działań SEO. O ile korzystasz z dobrych narzędzi planujących słowa kluczowe, pisząc artykuły możesz wpłynąć na pozycję twojego sklepu w wyszukiwarce. Warunek? Odpowiednio częste publikacje, które zaowocują pokaźną bazą artykułów.
2. Budowanie świadomości marki
Blog to naturalny kanał kontaktu miedzy tobą, a klientami. Ty możesz zwracać się bezpośrednio do nich, oni – komentować twoje teksty i sugerować się nimi. Przemyślany blog, który odpowiada na pytania użytkowników na pewno wpłynie pozytywnie na wizerunek twojej firmy.
Firmowy blog jest również świetnym sposobem na to, by móc odpowiadać na nieczyste zagrywki konkurencji. Wpis blogowy umożliwi szybkie odparcie krytyki i przedstawienie innego punktu widzenia.
3. Kierowanie ruchu do sklepu internetowego
Internauta w wyszukiwarce szuka odpowiedzi na pytanie. Jeśli uzyska je na twoim blogu, istnieje szansa, że kolejnym przystankiem stanie się strona twojego sklepu. Grunt to odpowiednie zastosowanie linków w tekstach, np. poprzez polecanie produktów z twojego sklepu, które rozwiązują dany dylemat.
Warto pamiętać, że każdy wpis na twoim blogu to kolejna strona w ramach twojej domeny indeksowana przez Google, co zwiększy twoją zauważalność w internecie.
4. Budowanie figury eksperta
Blog może sprawić, że w oczach klientów staniesz się osobą, która po prostu zna się na rzeczy. Wystarczy, że będziesz pisać teksty oparte na rzetelnej wiedzy, a zbudujesz zaufanie twoich czytelników. Oni zaś tym samym chętniej zdecydują się na zakup w sklepie.
5. Lepsza widoczność w social media
Po pierwsze – dobrze stworzone wpisy blogowe udostępnione w kanałach social media mają szansę przyciągnąć większą ilość odbiorców.
Przeczytaj również, co to jest marketing szeptany w internecie.
Po drugie – jako blogger, swoje profile w mediach społecznościowych również możesz prowadzić bardziej „osobiście”, co poprawi kontakt z potencjalnymi klientami.
6. Długofalowe efekty
Efekty działania firmowego bloga są długotrwałe. Nieraz zdarza się, że wpis opublikowany 2-3 lata temu nadal generuje ruch na stronie. Zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół bloga to gwarancja sukcesu.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, blog okaże się tanim i skutecznym sposobem na reklamę. Choć stworzenie wartościowych treści i zdobycie stałych czytelników wymaga pracy i czasu, zdecydowanie warto podjąć się tego wyzwania.